כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוגשה בקשה למשטרה

זעזוע מהדרישה בשוודיה לשרוף ספרי תורה

איגוד הרבנים באירופה מגנה בתוקף שריפת קוראן ושריפה לשרוף ספרי קודש יהודיים כנקמה. הקריאה הגיעה בעקבות שריפת הקוראן בשוודיה על ידי ימנים קיצונים. ובקשות שהגיעו אתמול למשטרת שוודיה לשריפת ספר תורה. העותרים זועמים שהמשטרה אישרה למפגין ימני לשרוף קוראן

זעזוע מהדרישה בשוודיה לשרוף ספרי תורה
יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין צילום: יואב דודקוביץ'

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין הביע זעזוע מחילול הקוראן בשבוע שעבר בשוודיה. הרב הביע ושעט נפש מהכוונה לחלל ספרי קודש בין אם מדובר בתנ"ך או ספרים היקרים למאמיני דתות אחרות.

"המדינה שבה מותרת ההפקרות הזאת אמורה להיות נאורה ומתהדרת בליברליזם, פלורליזם והכלה. הזכות לחופש ומחאה היא זכות חשובה, אבל היא מסתיימת בדיוק בנקודה שבה היא פוגעת בזכותו של האחר - לאמונתו ולאורחות חייו. אני קורא לשלטונות שבדיה לשקול שוב את המיצג המזוויע המתוכנן שם" קרא הרב לרשויות בשוודיה.

כזכור אתמול הגיעו למשטרת שוודיה בקשה לשריפת ספר תורה או ספרי קודש. הבקשה הגיע מצד אנשים זועמים על כך שהמשטרה אישרה למפגין ימני קיצוני לשרוף קוראן מחוץ למסגד בשטוקהולם. והמארגנים המוסלמים החליטו לבקש אישור לשרוף ספר תורה בשם חופש הביטוי וחופש ההפגנה.

בשוודיה דווח כי שלוש בקשות הוגשו לשריפת ספר תורה. שניים בשטוקהולם ואחת בהלסינגבורג. משטרת שטוקהולם אישרה שקיבלה את הבקשות.

שוודיה קוראן חילול ספרי תורה שריפת ספרי תורה הרב מנחם מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד