כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זו המשמעות

שוב: בית המשפט קיבל את אמינות מצלמות האכיפה המשטרתית א3

פרקליט התעבורה עו"ד רוני פאלוך מבהיר כי זאת פסיקה מנחה ולא מחייבת, אולם תהיה לכך משמעות מעשית לתיקים הנדונים

שוב: בית המשפט קיבל את אמינות מצלמות האכיפה המשטרתית א3

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ודחה ערעור שהוגש נגד הכרעת-דינו של בית המשפט לתעבורה בבאר-שבע, בה נקבע, כי מצלמות א3 המשמשת את משטרת ישראל לאכיפת מהירות נסיעה של כלי רכב הנה אמינה ומפיקה תוצאות מדויקות.

הכרעת הדין שניתנה על ידי מותב של שלושה שופטים בבית-המשפט לתעבורה התבססה, בין היתר, על מאות ניסויים ומבחני השטח, אשר בוצעו למערכת על ידי מומחי הטכניון תוך שימוש בשני אמצעי מדידה עצמאיים ונפרדים, ותוך השוואת תוצאות הניסויים אל המדידות שבוצעו על ידי מערכת א3.

הנאשם הגיש לבית-המשפט המחוזי בבאר-שבע על ערעור הכרעת-הדין המרשיעה. טענתו המרכזית הייתה, כי למרות שבאופן עקרוני מערכת א3 נמצאה אמינה, הרי שביחס לשלוש העמדות המסוימות שמדדו את מהירות הנסיעה שלו לא הוכח, כי הן הופעלו בהתאם להוראות היצרן ועל ידי מפעילים מיומנים.

מנגד, המדינה טענה, כי יש לדחות את הערעור כיוון שהוכח מעבר לספק סביר, כי העמדות הותקנו ותוחזקו כראוי, זאת הן על סמך ראיות שונות, ובכלל זה תוצאות הניסויים הרבים, והן על סמך עדות יצרן המערכת עצמו, לפיה אילו היו כשלים בהתקנת העמדות, המערכת כלל לא הייתה מפיקה מדידות. כאמור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ודחה את הערעור.

במסגרת פסק-הדין של בית-המשפט המחוזי צוין כי: "מצאנו, כי הקביעות של בית משפט קמא ביחס לאמינות מערכת א3 עצמה, מעוגנת היטב בשורה ארוכה של ראיות אשר באו בפניו ובראשן סדרה ארוכה של למעלה מ 700 בדיקות שטח וניסויים, אשר העלו תוצאות מדויקות, בבדיקות מגוונות, לכלי רכב שונים, ובתנאים שונים. שורה ארוכה של בדיקות אלו לצד הראיות הנוספות... וזאת תוך בחינה זהירה ומדוקדקת של כלל הראיות, מביאים למסקנה, מעל לספק סביר, כי מערכת א3 מבצעת בדיקות מהירות, ברמת דיוק אשר ניתן על סמכה לקבוע ממצאים בהליך הפלילי".

עו"ד פאלוך מוסיף כי לאחר פסיקה זו יהיה קשה להגיע להסדרי טיעון בתיקי מצלמה.

רוני פאלוך מצלמות מהירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד