ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הפיגוע בקדומים

זה המחבל; חמאס במסר לשר סמוטריץ': "כמעט דפקנו בדלת שלך"

מקורות פלסטינים דיווחו כי המחבל שביצע את הפיגוע בקדומים היום הוא אחמד ר׳יטאן אשר מתגורר בעיירה קיביא שממערב לרמאללה. באופן חריג, הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הפיגוע והעבירה מסר לתושב קדומים, השר בצלאל סמוטריץ': "כמעט דפקנו בדלת שלך"

זה המחבל; חמאס במסר לשר סמוטריץ': "כמעט דפקנו בדלת שלך"
הפיגוע בקדומים צילום: הלל מאיר, פלאש 90

מקורות פלסטיניים מסרו הערב (חמישי) כי המחבל שביצע את הפיגוע בקדומים היום הוא אחמד יאסין גידאן, איש חמאס בן 19, תושב העיירה הפלסטינית קיביא שממערב לרמאללה. 

על פי דיווח רשת אל-קודס המחבל ר'יטאן הוא בן דודו של המחבל מועתז חוואג'ה שביצע בחודש מרץ האחרון את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף.

באופן חריג, הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על הפיגוע. "תגובה על התוקפנות בג'נין ועל קריעת הקוראן בעוריף", נכתב בהודעה רשמית.

בהודעה ישנה גם פנייה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', תושב קדומים: "אל-קסאם כמעט דפק בדלת שלך".

כזכור, אזרח ישראלי נרצח בצהריים בפיגוע ירי בשומרון, לאחר שמחבל פתח באש סמוך ליישוב קדומים, מערבית לשכם. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל שהמשיך בנסיעה לכיוון צומת גית, בסיומו הוא חוסל בירי.

במקביל, תושבי קדומים נקראו להישאר בבתים מחשש לחדירת מחבלים, אך בהמשך, עם חיסול המחבל, קיבלו הוראה לשוב לשגרה.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי כוחות הביטחון זיהו ועצרו רכב חשוד לבדיקה. במהלך הבדיקה, מחבל שהיה ברכב, פתח בירי לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. לוחמי צה"ל ואנשי ביטחון אזרחיים פתחו במרדף אחר המחבל, חתרו למגע ונטרלו אותו.

פיגוע קדומים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד