כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"להימנע מלהשפיע על שיקול הדעת"

היועמ"שית נגד הדיון בממשלה בנושא ההפגנות

היועמ"שית תקפה הערב את הדיון הצפוי להתקיים ביום ראשון בישיבת הממשלה שיעסוק בסוגיית האכיפה בהפגנות. "על הממשלה להימנע מניסיון להשפיע על שיקול הדעת של גורמי אכיפת החוק", כתבה

היועמ"שית נגד הדיון בממשלה בנושא ההפגנות
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה תקפה הערב (חמישי) את הדיון הצפוי להתקיים ביום ראשון בישיבת הממשלה שיעסוק בסוגיית האכיפה בהפגנות.

בהודעה מטעמה נכתב כי: ״מערכת אכיפת החוק מחויבת להפעיל את הסמכויות שנמסרו לה בדין, באופן מקצועי ועצמאי. עצמאות זו מהווה ערובה מרכזית לשמירת זכויות האדם".

היועמ"שית מבהירה: "דווקא בעת מחאה נגד מדיניות הממשלה ושריה, על הממשלה להקפיד הקפדה יתרה להימנע מפעולות שיש בהן כדי להתפרש כניסיון להשפיע באופן לא לגיטימי על שיקול הדעת המקצועי של גורמי אכיפת החוק".

מוקדם יותר דיווחנו כי, הממשלה תקיים בשבוע הבא ביום ראשון דיון מיוחד בהשתתפות היועמ"שית גלי בהרב מיארה וגורמי אכיפת החוק, על מדיניות אכיפה במקרים של איומים ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות.

הדיון מגיע בהמשך לדיון מצומצם דומה שנערך בשבוע שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים יריב לוין ואיתמר בן גביר, היועמ"שית גלי בהרב מיארה וגורמי אכיפה נוספים.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין מסר בתגובה: "תגובתה של היועצת המשפטית לממשלה מטרידה משני טעמים:

ראשית, היא מתעלמת מהפגיעה המתמשכת וחסרת התקדים בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים להגיע בבטחה לעבודה, לבית חולים, לגישה חופשית לשדה התעופה וכדומה.

שנית, היא מתעלמת מהאכיפה הבררנית המסוכנת שמתקיימת היום וזועקת לשמים, לעומת הטיפול הדרקוני במחאות אחרות, כגון אלו של מתנגדי ההתנתקות, יוצאי אתיופיה, הציבור החרדי, ציבור המתיישבים והציבור הערבי.

זכות המחאה במסגרת החוק היא מקודשת ואינה נתונה לשום ויכוח, אבל הפרות חוק מאסיביות והסתה לאלימות ולאי ציות לחוק, מחייבות מדיניות אכיפה ברורה ואחידה.

על כך נדרוש תשובות בישיבת הממשלה הקרובה", כך לוין.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברי היועמ"שית: "היועצת המשפטית לממשלה, בדומה לניצב עמי אשד, פוגעת אנושות בשלטון החוק ובאמון הציבור. במקום לעשות את תפקידה ולאכוף את החוק, היא הופכת לפוליטיקאית במדים, חורגת מסמכותה, ועובדת על מלא בשירות האופוזיציה. אין פגיעה בשלטון החוק יותר מאשר התנהלותה הפוליטית המופקרת של היועמ"שית".

הפגנות ישיבת הממשלה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד