כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלו המקרים

בשורה למטופלים: עובדי הסיעוד יישארו איתם

אושר סופית: הארכת רישיון לישיבת ביקור של עובדי סיעוד זרים במקרים בהם הקשר בין המטופל לעובד הזר נמשך מעל חצי שנה | למעשה הצעת החוק מבקשת למנוע ניתוקו של קשר טיפולי ארוך אשר יכול לגרום לפגיעה קשה במטופל

בשורה למטופלים: עובדי הסיעוד יישארו איתם
מליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 37 – הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התשפ"ג 2023. 8 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים או נמנעים. 

מוצע לאפשר בהוראת שעה, התקפה למשך ארבעה חודשים, בחינה מחדש ואישור של בקשות הארכה לרישיון לישיבת ביקור, לשם העסקת עובדים זרים בסיעוד, אשר נדחו בתקופת מגפת הקורונה. רישיונות אלה יבחנו במקרים בהם הקשר בין המטופל לעובד הזר נמשך מעל מספר חודשים, בשל הסתמכות על תקופת ההיערכות הארוכה שניתנה בעקבות מגפת הקורונה, ובלבד שבעת הגשת הבקשה העובד הזר לא שהה בישראל מעל 13 שנים. כל זאת על מנת למנוע ניתוקו של קשר טיפולי ארוך אשר יכול לגרום לפגיעה קשה במטופל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "צמצום מספרם של עובדי הסיעוד הזרים החדשים בעקבות מגפת הקורונה כאמור, יצר צורך חריג ובלתי־ צפוי לתת פתרונות טיפול זמניים לאוכלוסיית המטופלים הסיעודיים בישראל, המחזיקים בהיתר להעסקת עובד זר לסיעוד לפי סעיף 1יג לחוק עובדים זרים.

 בשל השלכות מגפת הקורונה וחילופי הכנסת והממשלה, ניתנו תקופות היערכות נוספות ליציאה מישראל של עובדי הסיעוד הזרים שבקשות בעניינם לפי סעיף 3א לחוק הכניסה לישראל נדחו כאמור, וזאת עד יום 15 בפברואר 2023. כעת, משהוקמה הממשלה החדשה, ובשל ביטול ההגבלות שנקבעו בעקבות מגפת הקורונה, בכוונת רשות האוכלוסין וההגירה לסיים את תקופות ההיערכות שניתנו, באופן סופי, ולא להאריכן מעבר למועד האמור.

עם זאת, בהתחשב בקשר הטיפולי שנוצר בין עובדי הסיעוד הזרים שתקופות ההיערכות חלו לגביהם, לבין מטופליהם, מוצעת כעת הוראת שעה דומה להוראת השעה השנייה ומאותן סיבות. על פי המוצע, תאפשר הוראת השעה בחינה מחדש ואישור של בקשות הארכה של מטופלים שנדחו בתקופת ההתמודדות של המשק עם השלכות מגפת הקורונה, באופן חריג, במקרים שבהם הקשר הטיפולי בין המטופל המבקש לעובד הזר נמשך מעל שלושה חודשים בהסתמך על תקופות ההיערכות שניתנו כאמור, ובלבד שבתחילת התקופה הקובעת, העובד הזר לא שהה בישראל מעל התקופה המרבית המוצעת".

 

מטופלים עובדי סיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד