י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע המבצע בג'נין

סקר חדש: גוש הקואליציה מתחזק; נתניהו פותח פער על יריביו

סקר מנדטים חדש שנערך ברקע סיומו של מבצע בית וגן בג'נין, מציג התחזקות לקואליציה, אך עדיין ללא רוב. הליכוד היא המפלגה הגדולה גם בכנסת הבאה, אך בני גנץ מסוגל להקים ממשלה בראשותו עם 11 מנדטים ערביים. בהתאמה לראשות ממשלה - נתניהו בפער ניכר על לפיד וגנץ 

סקר חדש: גוש הקואליציה מתחזק; נתניהו פותח פער על יריביו
נתניהו במליאת הכנסת צילום: באדיבות המצלם

סקר מנדטים חדש של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' מפתיע במיוחד אולי בעקבות המבצע בג'נין. לפי הסקר, נרשם תיקו בין הגושים כאשר גוש הקואליציה מתחזק ל-57 מנדטים לעומת סקרים קודמים, ואילו גוש האופוזיציה נחלש ל-57. כך לו הבחירות היו נערכות היום.

וכך היתה חלוקת המנדטים: מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 29 מנדטים, לעומת 32 כיום, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היתה מסיימת עם 27 מנדטים, לעומת 12 מנדטים שיש לה כיום בכנסת הנוכחית.

מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתרסקת משמעותית בסקר ועומדת על 14 מנדטים בלבד, לעומת 24 בכנסת הנוכחית. ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת במנדט אחד ויורדת ל-10 מנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום.

לפי סקר 'ערוץ 14' שנערך בהנהלת שלמה פילבר, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן היתה מתחזקת מ-6 כיום ל-7 מנדטים ביום הבחירות, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף היתה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

במידה ובצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר נפרדים ורצים בבחירות בנפרד, אזי 'הציונות הדתית' היתה משיגה 6 מנדטים, לעומת 'עוצמה יהודית' שהיתה מביאה 5 מנדטים בלבד. מפלגת רע"מ של מנסור עבאס מתחזקת בסקר ל-6 מנדטים, לעומתה חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי היתה נשאת במקום עם 5 מנדטים. בתחתית נמצאת 'מרצ' עם 4 מנדטים, כאשר כיום אין לה ייצוג בכנסת וגם לא יושב ראש שעומד בראשה.

לפי הסקר שתי מפלגות לא עוברות את אחוז החסימה, כאשר הפלא הוא שמפלגת בל"ד הערבית קיצונית משיגה 2.7%, יותר ממפלגת 'העבודה'  שהקימה את המדינה ונשארת בחוץ עם 2% תמיכה בלבד.

גוש הקואליציה משיג 57 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה שאמנם מקבל נתון זהה, אך נחלש לעומת סקרים קודמים בהם עמד גבוה מעל ה-61. גם לפי נתון זה, לו יסכימו חברי האופוזיציה כולם לצרף את חד"ש תע"ל לקואליציה - יש להם ממשלה של 62.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך לשמור על פער מבני גנץ שנחלש ביחס לסקר הקודם. 48% אחוזים סבורים שנתניהו המתאים ביותר, 39% אחוזים סבורים שגנץ, 13% אף אחד מהם.

בשאלת התאמה בין נתניהו או יאיר לפיד עולה כי 49% אחוזים סבורים שנתניהו, 33% אחוזים סבורים שיאיר לפיד, 18% מהמשיבים שאף אחד מהם אינו מתאים לתפקיד.

סקר מנדטים מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד