א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"יחס דומה"

ארבל ליועמ"שית: "מבקש להעביר ההפגנות ליד ביתי כמו אצל מנדלבליט"

שר הפנים ארבל שיגר מכתב ליועמ"שית בנוגע להפגנות הנערכות ליד ביתו. "מפגינים כרגע 5 מטרים מחלון ביתי בזמן שההפגנות נגד היועמ"ש מנדלבליט היו 400 מטרים מביתו בכיכר גורן. מבקש יחס דומה", כתב

השר משה ארבל
השר משה ארבל צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר הפנים משה ארבל שיגר הערב (חמישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וכתב: "מפגינים כרגע 5 מטרים מחלון ביתי בזמן שההפגנות נגד היועמ"ש מנדלבליט היו 400 מטרים מביתו בכיכר גורן. מבקש יחס דומה".

ארבל פתח את מכתבו וכתב: "כפי שגברתי מכירה היטב, החל מנובמבר 2016 ולמשך שנה, ושוב בשנת 2019 ובשנת 2020, נערכו עשרות רבות של הפגנות נגד קודמך בתפקיד, עו"ד אביחי מנדלבליט בכיכר גורן בפתח תקווה.

ההפגנות בתחילתן מוקמו בסמוך לביתו הפרטי של עו"ד מנדלבליט אולם לאחר כחודשיים החליטה המשטרה בגיבוי הייעוץ המשפטי לממשלה לאסור על המשך קיום ההפגנות בסמוך ממש לבית ולהעבירן לכיכר גורן, כיכר ציבורית המצויה כדי 400 מטרים מביתו של עו"ד מנדלבליט. עתירה שהוגשה נגד החלטה זו וביקשה לקיים את ההפגנות בסמוך לבית הפרטי נדחתה (בג"ץ 1983/17 נפתלי נ' היועץ המשפטי לממשלה).

בהמשך שאלת מיקום ההפגנה וכן שאלות נוספות הובאו פעם נוספת בפני בית המשפט העליון שאישר את המשך קיום ההפגנות בכיכר גורן (בג"ץ 6536/17 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' משטרת ישראל)"כתב.

ארבל הוסיף וכתב: "בשעה זו ממש מתקיימת הפגנה כ-5 מטרים מחלון ביתי, בית משותף ובו דיירים רבים נוספים. אין צורך להכביר במילים על אודות הקושי הרב לקיים שגרת בית ושגרת חיים תקינה בבית ובו ילדים קטנים על רקע הפגנות המוניות במרחק מטרים ספורים, וודאי כשאלו הפגנות חוזרות ונשנות המפריעות לשגרת היום של ילדים קטנים. קושי בעטיו הורחקו המפגינים מביתו של עו"ד מנדלבליט.

יוער עוד, שהנחיית היועץ המשפטי לממשלה מספר 3.1200 "חירות ההפגנה", קובעת ביחס להפגנה מול ביתו של איש ציבור כי "מקום בו ההפגנה מתקיימת מול ביתו הפרטי של איש הציבור...קיים חשש כי ההפגנה לא נועדה אך להגשים את חופש הביטוי...אלא בעיקר להפעיל לחץ פסול עליו על ידי הטרדתו בביתו הפרטי.

זאת, בניסיון לכפות עליו החלטות שלפי מיטב שיפוטו אינן משרתות את האינטרס הציבורי אשר לו הוא מחוייב...בשל שיקול זה, יחד עם השיקול של זכותו לפרטיות של איש הציבור בבית מגוריו הפרטי ומניעת מטרד והפרעה לשגרת חייו שלו ושל בני משפחתו קבע בית המשפט העליון שקיים איסור להפגין בסמוך לביתו הפרטי של איש ציבור".

ארבל מציין במכתבו: "רצה הגורל וביתי ממוקם אף הוא כ-400 מטרים מכיכר גורן, מרחק זהה לביתו של עו"ד מנדלבליט. ביתו של היועץ המשפטי לשעבר ממזרח לכיכר וביתי ממערבה. למרות פניות חוזרות למשטרה לקיים את מדיניותה שלה ואת מדיניות הייעוץ המשפטי לממשלה נעניתי בשלילה.

איני מאמין שהייעוץ המשפטי לממשלה ייתן ידו להבחנה פסולה ולעשיית איפה ואיפה במקרה כה ברור ומובהק, אבקש בנסיבות אלו כי המשטרה תורה להעביר גם את ההפגנות ליד ביתי לכיכר גורן כפי שנעשה בעניינו של עו"ד מנדלבליט".

משה ארבל גלי בהרב מיארה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד