כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פרטים חדשים

מה באמת קרה בחטיפה של האזרחית הישראלית בעיראק

פרטים מעניינים מפי גורם עיראקי שעמד בקשר עם החוקרת הישראלית, אליזבת צורוקוב, שנחטפה בבגדאד. בהתחלה היא הייתה בידי המודיעין של מנגנון הביטחון הלאומי העיראקי ולאחר מכן הועברה לידי גדודי חיזבאללה

מה באמת קרה בחטיפה של האזרחית הישראלית בעיראק
אילוסטרציה צילום: pexels

גורם עיראקי שעמד בקשר עם החוקרית הישראלית שנחטפה אומר לרועי קייס ב'כאן חדשות', כי החוטפים פשטו על בית שצורקוב שכרה בשכונת אל-כראדה בבגדאד בקרבת בית קפה ריזא עלוואן. לטענת הגורם, היא לא נחטפה לבד, אלא עם שותפתה לדירה, חוקרת עיראקית.

האחרונה שוחררה שבועיים לאחר המעצר של שתיהן ואף עזבה את בגדאד, אך לאחרונה חזרה לשם, לדברי אותו גורם עיראקי הוא ואחרים בעיראק כבר פנו לפני חודשיים למודיעין העיראקי בעניינה של צורקוב. נמסר לנו שהיא בסדר ושהיא כבר לא בעיראק, אלא חזרה לארצות הברית. זה התברר כשקר וכזב.

אותו גורם עיראקי שמשוחח עם 'כאן חדשות' מעריך שבהתחלה היא הייתה בידי המודיעין של מנגנון הביטחון הלאומי העיראקי ולאחר מכן הועברה לידי גדודי חיזבאללה העיראקי. האיראנים, לדבריו, לחלוטין מעורבים.

הגורם ששוחח עם רועי קייס, מקורב לראש ממשלת עיראק לשעבר, מוסטפא כאזימי, שהיה שנוא על המחנה הפרו איראני בעיראק ונתפס כמקורב לאמריקנים. כיום יש ראש ממשלה בשם מוחמד א-סודאני שהתמנה לתפקיד בזכות התמיכה של המחנה הפרו איראני.

רועי קייס מציין כי "הרוח הזאת (הפרו איראנית) מחלחלת גם למנגנון המודיעין שיש למיליציות הפרו איראניות השפעה רבה עליו וזה גם עלול להקשות על מאמצי השחרור של צורקוב".

אליזבת צורקוב חטיפה ישראלית עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד