י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הביקורת על המבצע בג'נין

השגריר ארדן תוקף את מזכ"ל האו"ם: "טענות מבישות ומנותקות"

בעקבות הביקורת שהשמיע מזכ"ל האו"ם נגד ישראל על המבצע בג'נין, שגרירנו באו"ם גלעד ארדן תוקף בחריפות וקורא לאנטוניו גוטרש לחזור בו. "דבריו של המזכ"ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח"

השגריר ארדן תוקף את מזכ"ל האו"ם: "טענות מבישות ומנותקות"
השגריר גלעד ארדן צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מפרסם תגובה חריפה לדברי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על פעילות צה"ל בג'נין: "טענות המזכ״ל מבישות, רחוקות מהאמת ומנותקות מהמציאות בשטח. פעילות צה״ל בג׳נין התמקדה אך ורק בסיכול טרור פלשתיני רצחני כנגד ישראלים חפים מפשע, ותמוה שמזכ"ל האו"ם ״שוכח״ פעם אחר פעם, לציין שהמחבלים הרצחניים - הינם מחבלים פלשתינים", אומר ארדן.

"אדוני המזכ"ל", אומר השגריר, "אנשים יצאו מבתיהם בג׳נין כיוון שטרוריסטים פלשתינים רצחניים פלשו אליהם. תשתיות אזרחיות נפגעות, כיוון שמחבלים פלשתינים בזויים משתמשים במסגדים ובתי חולים כמחסני אמל"ח וכמחסה לפעילות טרור. מדוע אתה מתעלם מהמציאות בשטח? האם חיי אזרחי ישראל אינם חשובים עבורך מספיק כדי להצדיק מאבק בטרור?".

לדבריו, "פעם אחר פעם מזכ"ל האו"ם מתעלם מטרור אכזרי כנגד ישראלים ולא מגנה רצח בדם קר של אזרחים חפים מפשע, אך כאשר הוא מדבר על פעילות צה״ל לסיכול תשתיות טרור שנבנו כדי לרצוח אזרחים – הוא מרחיב ומגנה את ישראל, ללא קשר למציאות. המזכ״ל גם ״שוכח״ שוב ושוב לציין כי הנפגעים בפעילות צה״ל בג׳נין הם פעילי טרור פלשתינים".

"לצערי דבריו של המזכ"ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח, וברור כי הם מבוססים על דברי הפלשתינים בלבד, ללא בחינה של העובדות, וללא בירור מעמיק עם גורם ישראלי מוסמך".

"אני קורא למזכ״ל לחזור בו מדבריו ולגנות את הטרור הפלשתיני וההסתה הפלשתינית, במקום את ישראל הדמוקרטית המתגוננת בפני איומי טרור. דברי המזכ״ל לא ישפיעו על נחישותנו להמשיך להגן על אזרחי ישראל ולרדוף אחרי המחבלים בכל מקום בו הם נמצאים". כך ארדן.

גלעד ארדן מזכל האום אנטוניו גוטרש המבצע בג'נין מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד