כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ידעה על הסיכונים

אחותה של הישראלית החטופה: "זה גיהנום צרוף"

"יודעת שהיא בחיים, שזה הרבה. זה לא מובן מאליו כי מייד אחרי החטיפה היה פחד שהיא מתה". כך מספרת אמה, אחותה של אליזבת צורקוב המוחזקת מזה כשלושה חודשים בידי חמושים שיעים בעיראק | ומה דעתה על התנגדות אחותה בעבר לחילופי שבויים

אחותה של הישראלית החטופה: "זה גיהנום צרוף"
אילוסטרציה צילום: unsplash

אמה צורקוב, אחותה של אליזבת שמוחזקת בידי חמושים תומכי איראן בעיראק, שיתפה בתחושות הקשות בנוגע לחטיפה בראיון לרשת ב' וגם סיפקה פרטים שהיא יודעת על הפרשה. "אני יודעת שהיא בחיים, שזה הרבה. זה לא מובן מאליו כי מייד אחרי החטיפה היה פחד שהיא מתה".

היא סיפרה כי אחותה ידעה שיש סיכון בנסיעה לבגדד, אבל "היא חשבה שאפשר לנהל אותו מול התועלת של המחקר שעשתה שם. היה לה חשוב בתור חוקרת תנועות פוליטיות להבין את המציאות בשטח. זה לא מחקר שאפשר לעשות מרחוק", הסבירה האחות המודאגת.

עם זאת, היא הוסיפה כי אחותה נקטה באמצעי זהירות, תמיד השתמשה בדרכון הרוסי שלה והקפידה שלא לדבר עברית במדינות בהן הדבר בעייתי. "אנשים שהכירו אותה בעבודת השטח לא ידעו שהיא ישראלית". היא סיפרה כי התחושות במשפחתה קשות - "אנחנו לא יודעים מתי זה יסתיים, זה גיהנום צרוף".

צורקוב התייחסה גם לטענות שאחותה התנגדה בעבר לעסקאות החלפת שבויים: "אני מאוד אוהבת אותה ורוצה לראות אותה שלמה ובריאה אבל אני לא מסכימה איתה בעניין הזה", האחות אף סיפרה בראיון לרשת ב' שגורמים במשרד ראש הממשלה נמצאים איתה בקשר והם עושים כל שביכולתם כדי להשיב אותה ארצה.

כתב ערוץ 'אלחדת' בבגדד דיווח היום שהחוקרת הישראלית שכרה דירה באזור אל-קראדה בעיר במשך שמונה חודשים. הכתב ציין שמשרדי החוץ, הפנים והממשלה העיראקית לא הגיבו על החטיפה עד כה ולא ברור אם הנושא מעניין אותם בכלל.

אליזבת צורקוב חטיפה עיראק ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד