כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תכננו פיגועים

בגרמניה ובהולנד נעצרו חשודים בארגון טרור

משטרת גרמניה ומשטרת הולנד עצרו לפחות שבעה חשודים בארגון טרור איסלאמיסטי. הגברים מואשמים כי הקימו קבוצת טרור בגרמניה, וכן תמכו במדינה האסלאמית (דאעש). גם בהולנד בוצעו מעצרים של חשודים בטרור

בגרמניה ובהולנד נעצרו חשודים בארגון טרור
שוטרים בהולנד צילום: Unsplash

הפרקליטות הגרמנית מסרה כי שבעה גברים נעצרו במדינת נורדריין-וסטפאליה בחשד לטרור. לטענת התובעים, החשודים הקימו קבוצת טרור בגרמניה ותמכו בארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

שרת הפנים ננסי פאסר כינתה את המעצרים "מכה משמעותית נגד הטרור האסלאמיסטי". היא אמרה שגרמניה תמשיך "לשמור על עמדה נוקשה נגד הקיצוניות האיסלאמית". היא הוסיפה כי "גרמניה נמצאת עדיין בטווח היעד הישיר של ארגוני טרור איסלאמיסטיים ושל מחבלים בודדים ממניעים איסלאמיסטיים".

בגרמניה דווח, כי החשודים הגיעו מטורקמניסטן, אחד נוסף מקירגיזסטן וחמישה מטג'יקיסטן. החשודים נכנסו לגרמניה זמן קצר לאחר תחילת המלחמה של רוסיה באוקראינה ב-2022.

לטענת התובעים, מטרתם של החשודים הייתה לבצע "פיגועים גדולים בגרמניה" וכבר חיפשו מטרות וניסו להשיג נשק. שישה מתוך שבעת הגברים "אספו כסף עבור דאעש מאז אפריל 2022", אמרו התובעים, והוסיפו כי החשודים שלחו "שוב ושוב" כספים לארגון הטרור בחו"ל.

גם המשטרה בהולנד עצרה חשודים בטרור, החשודים הם גבר מטג'יקיסטן ואשתו. "שני החשודים בהולנד היו בקשר עם מספר אנשים המתגוררים בגרמניה", נאמר בהצהרה מטעם התביעה ההולנדי.

"חקירת המשטרה העלתה את החשד כי האיש הוא חבר בדאעש וכי ניתן לו הוראה לתכנן פיגוע", נכתב בהודעת המשטרה. "למרות שהתוכניות עדיין לא היו קונקרטיות, הן היו רציניות מספיק כדי שהתביעה הציבורית של הולנד תתערב", הוסיפו.

דאעש גרמניה הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד