כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ציר הרשע

בריטניה: חבילת סנקציות חדשה נועדה לפגוע בקודקודי המשטר

ממשלת בריטניה תקדם משטר סנקציות חדש נגד איראן | במסגרת המשטר החדש, ניתן להטיל סנקציות גם על יחידים וגופים אם הם יתרמו לערעור השלום והיציבות במזרח התיכון ובמקומות אחרים

בריטניה: חבילת סנקציות חדשה נועדה לפגוע בקודקודי המשטר
מוסלמיות באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשלת בריטניה תקדם משטר סנקציות חדש נגד איראן שיעניק לה סמכויות גדולות יותר להגיע למקבלי ההחלטות. צעדי הענישה הקיימים מתמקדים בזכויות אדם ולפי ההצעות שהוצגו יורחבו הקריטריונים שהממשלה תוכל לצטט בהבאת ראיות חדשים בעתיד, כולל נגד אלה המעורבים בהפצת נשק ואיומים על אזרחים בריטים.

"המשטר האיראני מדכא את עמו, מייצא שפיכות דמים באוקראינה ובמזרח התיכון, ומאיים להרוג ולחטוף על אדמת בריטניה", אמר שר החוץ הבריטי ג'יימס קלירלי בהצהרה ביום חמישי. "היום בריטניה שלחה מסר ברור למשטר - לא נסבול את ההתנהגות המרושעת הזו ונעמיד אותך בחשבון. משטר הסנקציות החדש שלנו יעזור להבטיח שלא יהיה מקום מסתור למי שמבקש להזיק לנו".

ממשלת בריטניה אמרה כי במסגרת המשטר החדש, שיחוקק בהמשך השנה, ניתן להטיל סנקציות גם על יחידים וגופים אם הם יתרמו לערעור השלום והיציבות במזרח התיכון ובמקומות אחרים. בריטניה מסרה ראיות למועצת הביטחון של האו"ם שאיראן ממשיכה לשלוח נשק למורדים החות'ים בתימן ולרוסיה כדי לתמוך בלחימה באוקראינה.

איראן אומרת שהיא תומכת בחות'ים פוליטית אך מכחישה את חימושם. בנובמבר אשתקד אישרה ממשלת איראן לראשונה כי מכרה מל"טים לרוסיה, אך אמרה שזה היה "חודשים" לפני תחילת המלחמה באוקראינה בפברואר 2022.

על פי הקריטריונים הבריטיים החדשים, סנקציות עשויות להיות ממוקדות גם לאלה שלטענת בריטניה מעורבים בערעור הדמוקרטיה ושלטון החוק של איראן בבריטניה, ופעילויות עוינות המכוונות לאנשים או רכוש הבריטי, או לבעלות בריתה של בריטניה.

בריטניה טוענת שאיראן ביצעה לפחות 15 ניסיונות לחטוף או אפילו להרוג אזרחים או יחידים מבריטניה מאז תחילת השנה שעברה. "מה שראינו במהלך 18 החודשים האחרונים הוא רמה חסרת תקדים של תוקפנות מצד איראן נגד אנשים כאן בבריטניה, המנסים להשתיק קולות מתנגדים", אמר חכם לכתבים.

סנקציות כלכליות טהרן איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד