כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

סערת ענק: התעללו בחרדי חסר ישע וזכו לתמונת מעצר חריגה במיוחד

התיעוד המזעזע שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' בו נראים קבוצה של פלסטינים מתעללים קשות בצעיר חרדי בעל נכות נפשית עוררה סערת ענק ברשת ובמערכת הפוליטית. בתיעוד מתחנת המשטרה נראים שמונת החשודים במעשה שנעצרו מצולמים כשמאחוריהם דגל מדינת ישראל. מעצרם הוארך בחמישה ימים

סערת ענק: התעללו בחרדי חסר ישע וזכו לתמונת מעצר חריגה במיוחד
תיעוד ההתעללות בצעיר החרדי צילום: מתוך הסרטון

התיעוד המזעזע מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שנחשף הבוקר (שישי) ב'בחדרי חרדים' בו נראים מספר צעירים ערבים מתעללים בצעיר חרדי תשוש נפש ששהה במקום מטעמים רפואיים, מסעירה את הרשת, במרחביה מתייחסים לאירוע החריג כסוג של פיגוע לאומני. גם חברי כנסת שהתעוררו הבוקר ונחשפו לזוועה הגיבו בזעזוע ובתדהמה.

בעקבות האירוע עצרה המשטרה לפנות בוקר 8 ערבים החשודים במעשה. ובהמשך בית המשפט העריך את מעצר בחמישה ימים. לאחר שבמהלך השפלת הבחור הם הורו לו לבזות את דגל ישראל שהוצב במקום, הם נעמדו בתחנת המשטרה לצילום לצד דגל ישראל.

החשודים בהתעללות בתחנת המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לאירוע החמור וכתב: "מברך את משטרת ישראל על מעצר מהיר של שמונה חשודים בהתעללות בחסר ישע, מקווה מאוד שהם יקבלו את העונש הכבד לו הם ראויים. התיעוד שחשף הבוקר העיתונאי יאיר לוי מזעזע את הנפש. לראות צעיר יהודי תשוש נפש עובר התעללות על ידי צעירים ערבים אנטישמיים מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי.".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית' הגיבה לאירוע וכתבה כי "אי אפשר להמשיך בסדר היום כשבני בליעל מתעללים באכזריות במתמודד נפש במקום הטיפול שלו. אלה מראות שאסור להשלים איתם. משטרת ישראל פעלה מהר אבל מכאן, הדרך אל הכלא לזמן ממושך צריכה להיות קצרה מאוד. אפס סובלנות וסלחנות לזוועות האנושיות הללו. מה שנחשף כאן הוא טרור לאומני וצריך להתייחס אליו בהתאם".

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו בתגובה להתעללות האכזרית: "התיעוד שנחשף ע"י העיתונאי יאיר לוי ב'בחדרי חרדים' קורע את הלב ומראה שיא חדש של אכזריות בו ערבים בשידור חי שופכים את דמו של מתמודד נפש, ומעלים לרשת החברתית, זה אירוע מזעזע שאסור לקבל אותו בשום צורה".

מלשכת שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף נמסר: "כל הכבוד על הערנות והדיווח נגד המתעללים, בזכותם פעלה המשטרה במהירות ועצרה את החשודים וביצעה את תפקידה בצורה מהירה ויעילה ביותר. כעת מצופה ממערכת המשפט שתמצה את הדין עם האשמים במעשה המחפיר ולא תשחרר אותם אחרי זמן קצר. מקומם בכלא".

העיתונאי יוסי אלי (חדשות 13) התייחס לחשיפת 'בחדרי' וצייץ: "מזעזע. במהלך הלילה חשף יאיר לוי את התיעוד הזה שבו מספר פלסטינים בתוך חצר בית החולים הדסה מתעללים בבעל מוגבלות, דורשים ממנו לאכול מהרצפה, להלל מחבלים וצוחקים עליו. בזכותו, המשטרה הגיעה מהר ועצרה את החשודים במהירות. אבל החשודים האלו הם תתי אדם! הסרטונים שראיתי הם צובטים את הלב!"

עיתונאי 'בחדרי חרדים' יאיר לוי שחשף את המקרה המזעזע סיפר: "הלילה לא ישנתי, וזה כי פתאום נתקלתי בשידור חי ברשת, כשקבוצת ערבים מתעללים באופן קשה מאוד במשך שעה במתמודד נפש". לדבריו, "יצרתי מיד קשר עם המשטרה וגורמים נוספים, משטרת ירושלים ותחנת מוריה פעלו במהירות שיא והביאו למעצרם המיידי של לא פחות מ-8 צעירים ערבים שהיו שותפים למעשה".

כאמור, בהכוונה מהירה של שוטרי מרכז השליטה בירושלים, תוך שידור מעשיהם ברשת, נעצרו שמונת החשודים שהועברו לחקירה במשטרה.

האירוע המזעזע שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' והוביל למעצרם אירע לפנות בוקר, אז התקבל דיווח למוקד 100 של משטרת מחוז ירושלים על פרסום סרטון "לייב" ברשת החברתית בו מספר צעירים משפילים אדם אחר, ככל הנראה תשוש נפש.

בפעילות מהירה של שוטרי מרכז השליטה מיד עם קבלת הדיווח, ושוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים, אותרו 8 החשודים במעשה בבית החולים הדסה עין כרם והם נעצרו על ידי השוטרים לחקירה.

מבדיקה ראשונית עלה כי הקורבן שהה במקום לצורך טיפול רפואי ואילו החשודים, צעירים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים, הגיעו לבקר את חברם המאושפז על פי החשד בעקבות פציעתו במהלך הפרות הסדר הנקודתיות שהתרחשו במזרח העיר לפני מספר ימים.

החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה מוריה. במהלך היום ובהתאם לממצאי החקירה הבוקר, יובאו מי מהם בפני בימ"ש לדיון בעניינם.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "תמשיך לפעול בנחישות לשמירת ביטחונו של כל אדם, לרבות ניטור עבירות ברשתות החברתיות הקשורות בכך, איתורם ומעצרם של חשודים וחקירתם בהתאם".

 

 

התעללות בחסר ישע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד