כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פיגוע הירי בקדומים

החייל שנרצח הובא למנוחות: "הלב מסרב להאמין; נשבר לרסיסים"

במסע הלוויה רווי כאב ויגון הובא סמ"ר יוסף שילה אמיר הי"ד למנוחות בהשתתפות מאות בני משפחה, חברים ועמך בית ישראל. האב ספד בקול בוכים: "איך ממשיכים הלאה בלעדייך אוצר יקר ומלא שמחת חיים? שילה יקר תמיד היית ראשון לעזור ואחרון לעזוב אהוב היית למשפחה ולחברים נוכחותך הציפה בשמחה את כל משפחתך"

החייל שנרצח הובא למנוחות: "הלב מסרב להאמין; נשבר לרסיסים"
הלוויתו של סמ"ר שילה אמיר הי"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מאות חברים ובני משפחה הגיעו היום (שישי) להלווייתו של סמ"ר יוסף שילה אמיר הי"ד, בן ה-22 מקיבוץ מירב, שנרצח בפיגוע הירי אתמול ליד קדומים. אורלי, אימו, ספדה לו ואמרה: "הלב סרב להאמין הוא נשבר לרסיסים. לימדת אותנו אהבה מה היא אהבה. הבנת את השליחות שלך ודבקת בה. שום דבר לא יהיה אותו דבר".

"מי שהכיר את שילה יודע שסביבתו זה להיות שמח. שילה לא יכולת לראות אנשים עצובים אבל השארת משפחה וחברים עצובים שילה שלנו נוח על משבכך בשלום", הוסיפה.

אביו של שילה, דוד, אמר: "אני לא מעכל שאני עומד כאן מול עם ישראל ומספיד אותך אהוב ליבי מחמד לבי. איך ממשיכים הלאה בלעדיך אוצר יקר ומלא שמחת חיים? שילה יקר תמיד היית ראשון לעזור ואחרון לעזוב אהוב היית למשפחה ולחברים נוכחותך הציפה בשמחה את כל משפחתך. גם בלכתך לקחת את המשימה וחתרת ראשון למגע וככה ספגת את האש".

אחותו שחר ספדה לו: "אני לא מבינה ולא מעכלת ולא יודעת אם מתישהו מצליחים. שילה האור של הבית. עם העיניים הצחוק המתגלגל המדבק זה שכשהוא מספר סיפור כולם משתתקים תמיד מוקף בחברים אהוב כל כך אהוב".

יוסף שילה הי"ד.

"אני לא מאמינה שאיבדת אותך. לא איבדתי רק אח אלא גם חבר. היית לצידי בטוב וברע ידעת לעודד וידעת לזהות מתי אני מבואסת ולהגיד תביאי חיבוק", הוסיפה האחות. "כמה אהבת את הארץ שלנו, היית מוכן לעשות כל כדי להגן עלינו ועליה לתת הכול בלי פחד ובלי שאלות זה מה שרצית לעשות גם בעתיד. זה מה שעשית אתמול גיבור שלנו גיבור של מדינה שלמה אני אוהב אותך".

מפקד סיירת גבעתי סגן אלוף זיו בואניש ספד לו: "תמיד היית ראשון להתנדב ולהילחם. חתרת למגע היית איש של אמת". בואניש הוסיף: "היית חבר טוב קשוב ודואג היית אהוב על חבריך תמיד חיפשת לתת יותר ודאגת להרמת המורל. אתמול יכולת לצאת הביתה ובחרת לצאת לפעילות המבצעית. שילה תחסר לנו מאוד תהא נשמתך צרורה בצרור החיים אני מצדיע לך בפעם האחרונה".

אלקנה הכרמי, חברו של שילה מהקיבוץ, ספד לו: "שילה אתה חלק מהחיים שלנו אתה מבין? אנחנו חייבים אותך זה לא יתמלא לעולם. חיית כיהודי גאה וגיבור, ומתת כיהודי גאה ועוד יותר גיבור כשהסתערת על המחבל. היית צריך לצאת הביתה, נפלת על המלחמה על ארץ ישראל. אני מבטיח לך שאנחנו נמשיך את מה שהתחלת ולא ננוח עד שעם ישראל יהיה עם בטוח וגאה בארץ שלו".

דורית אבידן, חברת המשפחה, סיפרה עליו: "שילה שלנו יפה הבורית והתואר, האחד והמיוחד שובה לב וכשר נועז ואמיץ מלח הארץ התבקשתי לשאת דברי הספד. אין מילים שיכולות לנחם אתכם רק צער גדול שברון לב וראש שמסרב להאמין שילה אהוב שלנו. לשם שלך משמעויות רבות אף אחד לא חשב ששילה זה שי להשם. היום המשפחה המדהימה שלך שולחים שי להשם".

בהלוויה השתתפו בין היתר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשרים בצלאל סמוטריץ', ניר ברקת ואופיר סופר. השר ברקת ספד בהלוויה ואמר: "הטרור מנסה להפחיד אותנו ולנסות להניע אותנו מהמשך קיום ארץ ישראל ולכן התשובה שלנו היא לא רק לפגוע במרצחים ובסביבתם אלא גם להעמיק את האחיזה בקרקע. אנחנו נמשיך להוכיח לטרוריסטים הארורים לא רק בדיבורים אלא במעשים שהם לא יצליחו להשיג את מטרתם. כי על כל פגיעה הם ישלמו מחיר על אחת כמה וכמה אנחנו לא נוותר ולא נעצור ונמשיך בנחישות".

הלוויה חייל נרצח קדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד