כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הבית בו התגוררה נחשף

העיראקים מגיבים לראשונה על חטיפת הישראלית

בעיראק פרסמו כלי תקשורת מקומיים תיעוד של הבית בו תיעוד ראשון של הבית שבו התגוררה החוקרת הישראלית, אליזבט צורקוב, בבגדאד. ממשלת עיראק הגיבה לראשונה על חטיפתה של החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב

העיראקים מגיבים לראשונה על חטיפת הישראלית
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבית שבו התגוררה החוקרת הישראלית, אליזבת צורקוב שנחטפה משכונת אל-כראדה בבגדאד נחשף, כך פורסם בתקשורת העיראקית המקומית.

בתוך כך ממשלת עיראק הגיבה לראשונה על חטיפתה של החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב בבגדאד. דובר הממשלה, באסם אל-עוואדי אמר בריאיון: "מה שאני יכול לומר הוא שהממשלה העיראקית מבצעת חקירה רשמית. לא תהיה הצהרה רשמית בנושא עד שהממשלה לא תשלים את חקירתה ותגיע לתוצאות", כך דווח ב'כאן חדשות'.

הבניין בו התגוררה. צילום: התקשורת העיראקית.

בטלוויזיה העיראקי פורסם תיעוד אחרון כביכול של החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב לפני שנחטפה בבגדאד בחודש מרץ, בתיעוד ניתן לראות אותה יוצאת מבית קפה, אך התיעוד לא מואמת על ידי גורמים רשמיים.

רועי קייס מדווח, על ‏התייחסות ראשונה מפי השופר של גדודי ‏חיזבאללה העיראקי, אבו עלי אל-עסכרי, ‏לחטיפתה של החוקרת צורקוב: "ההודאה ‏של ראש הממשלה הציוני בכך שיש גורם ‏ביטחוני ישראלי ששבוי בעיראק מסוכנת ‏מאוד. יש להתייחס לכך בצורה מדויקת ‏ונחושה. על מנגנוני הביטחון לחשוף את ‏הרשתות הקשורות ליישות הזאת ולהעמידן ‏לדין. אנחנו בחיזבאללה העיראקי נשקיע ‏מאמץ כפול כדי לעמוד על גורלם של שבוי ‏או שבויים ציונים בעיראק לטובת האינטרס ‏הציבורי, ועל מנת לדעת עוד על הכוונות של ‏הכנופיה הפושעת, ומי שמקל על תנועותיהם, ‏במדינה שאוסרת על קשר עמם".

אליזבת צורקוב ישראלית עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד