כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסאגה נמשכת

הסיבה המפתיעה למחסור במוצר החלב הפופולרי

פופולריותן של דיאטות חדשות, מתכון מארצות הברית לגלידה ואף מהדורה מוגבלת | כל אלו הגורמים למחסור ההולך וגובר בגביעי קוטג' בחנויות שלא נראה שייפתר בקרוב

הסיבה המפתיעה למחסור במוצר החלב הפופולרי
קוטג' תנובה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי נתוני חברת הבדיקה 'סטורנקסט', ישנה עלייה של 2.5% בצריכת גבינת קוטג' בשנה האחרונה ומי שמחזיקה ברוב השוק, תנובה, לא מצליחה להדביק את הביקושים. מי שחיפש קוטג' בשבועות האחרונים לא הצליח למצוא גבינת קוטג' 9% בכלל ואף גביע 5% היה קשה עד בלתי אפשרי להשיג. בשופרסל עצמה מדווחים על מחסור של 15% בכמויות שמסופקות לחניות במהלך השבועות האחרונים, בעיקר בקוטג' של חברת תנובה.בקו

בשוק הקוטג' נרשמה עלייה של 9% בכמות הקוטג' שתנובה מכרה בין החודשים ינואר-יוני 2023 זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם בהשוואה של החודשים עצמם יש עליה. יוני 2023 מול יוני 2023 -נרשמה  עלייה בכמויות הנמכרות של כ-8%.

בין הסיבות שעשויות להיות הגורם לעלייה בצריכת קוטג' הן המהדורה המוגבלת שהושקה לאחרונה של קוטג' 12%, שהרחיבה את הדרישה, המלצות תזונתיות שצברו פופולריות רבה לאחרונה הדוגלות באכילה מוגברת של חלבון ובעיקר קוטג' ומתכון שהסתובב לאחרונה ברשתות החברתיות לגלידה העשויה מקוטג' וגרם אף הוא לעלייה בביקושים.

לאחרונה חתם שר האוצר על צו ייבוא של חלב בכדי לפתור את המחסור אותו חווינו בחלב 3% בקרטון שעדיין לא נגמר. במשך תקופה ארוכה, ברבים מהמדפים בסופרים לא ניתן היה למצוא כלל חלב במחיר מפוקח. בין הסיבות המרכזיות אותן הציגו החברות למחסור ניתן למצוא ירידה משמעותית בייצור החלב של מחלבת יטבתה וכן ענקית הקמעונאות שופרסל שהפסיקה לייצר את החלב של המותג הפרטי שלה.

 

קוטג' תנובה מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד