כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ליברמן במתקפה על לפיד וגנץ

ירי בנגמ"ש האופוזיציה: "חוסר אחריות וחציית קו אדום"

אתמול תקף יו"ר ישראל ביתנו ליברמן את גנץ ולפיד על קריאתם לחזרה לשיחות בבית הנשיא, וטען כי הן מהוות "סיוע פעיל למאמציו של נתניהו למסמס את המחאה"

ירי בנגמ"ש האופוזיציה: "חוסר אחריות וחציית קו אדום"
גנץ, לפיד, ליברמן צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי קריאתם לחידוש השיחות בבית הנשיא: יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן תקף בחריפות רבה את ראשי המפלגות הציוניות באופוזיציה לפיד וגנץ, וטען כי הם למעשה משתפים פעולה עם נתניהו.

בפוסט שפרסם אתמול כתב: "הקריאות של לפיד וגנץ לחידוש השיחות בבית הנשיא הן חוסר אחריות לאומי וחציית קו אדום שהם בעצמם קבעו- כינוס הוועדה לבחירת שופטים עם השלמת בחירתו של נציג הקואליציה ומינוי נציג הממשלה, ועצירת החקיקה החד צדדית".

עוד הוסיף ליברמן: "מהלך כזה הוא פגיעה במאות אלפי אזרחים טובים שממשיכים למחות שבוע אחר שבוע, זה מתן לגיטימציה למהלכים חד צדדים של נתניהו, ומהווה סיוע פעיל למאמציו של נתניהו למסמס את המחאה. ההסכמה היחידה שאנו חייבים לשאוף אליה היא כינון חוקה בהתאם לחזונו של הרצל, חוקה המבוססת על הפרדה בין דת ומדינה, שוויון בנטל ולימודי ליבה חובה בכל מוסד חינוכי שמקבל תקצוב מהמדינה".

ליברמן סיים את דבריו: "על מנת לקדם את היוזמה הזו, ביקשתי מח"כ עודד פורר, לרכז פורום משותף של מפלגות האופוזיציה הציוניות וכן מומחים שונים בתחום, על מנת לגבש הסכמה רחבה לכינון חוקה במדינת ישראל, שתובא לאישור הממשלה מיד עם החלפת השלטון".

יחד עם זאת, סייעת ישראל ביתנו שיגרה אף מכתב לראשי המפלגות הציוניות באופוזיציה מטעמו של יו"ר המפלגה ליברמן: ליברמן: "מדינת ישראל נמצאת בפני צומת דרכים שמציבה את נבחרי הציבור שלה במצב שעליהם לקבל החלטות קריטיות למען עתיד המדינה והחברה. כפי שאנו רואים ממשלת ישראל ממשיכה לדהור לעבר משבר חוקתי, תוך הריסת הכלכלה הישראלית ופגיעה אנושה בחוסן הלאומי של החברה כולה".

"האחריות הלאומית שלנו כאופוזיציה מחייבת אותנו להתייצב בצורה ברורה כנגד ממשלת ההלכה המשיחית וכנגד החקיקה הדורסנית שמובילה אותנו לכיוון משטרים אפלים, ולהציב אלטרנטיבה ברורה לאזרחי ישראל. לכל אומה ישנם אירועים מכוננים שסביבם מנוסחת חוקה המגדירה את היחסים בין הרשויות. לפני 75 שנה, הנהגת המדינה החליטה לדחות את הליך כינון החוקה. המשבר הנוכחי מבהיר לנו שהגיעה העת להכריע ולהשלים את המלאכה שהאבות המייסדים של מדינת ישראל לא השלימו", כך לפי המכתב.

אביגדור ליברמן יאיר לפיד בני גנץ חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד