כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יתפטר בפני המלך

הולנד: חוסר הסכמה בנושא הפליטים מדרדר את המדינה לבחירות

ממשלת הולנד נופלת בשל אי הסכמה לגבי מדיניות מבקשי המקלט |ראש ממשלת הולנד אומר שההתפטרות היא עקב כישלון שותפות הקואליציה להסכים על טיפול בבעיות הגירה

הולנד: חוסר הסכמה בנושא הפליטים מדרדר את המדינה לבחירות
הפרלמנט ההולנדי צילום: Pixabay

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר שממשלת הקואליציה שלו מתפטרת בגלל חילוקי דעות בנוגע לאמצעים לבלימת מספר האנשים המחפשים מקלט במדינה. התפטרותם ביום שישי של רוטה, בן 56, מנהיג הולנד הוותיק ביותר, וממשלת הקואליציה שלו פירושה שהמדינה תעמוד בפני בחירות כלליות בהמשך השנה.

"זה לא סוד שלשותפות הקואליציה יש דעות שונות מאוד על מדיניות הגירה", אמר רוטה לכתבים בהאג, "והיום, למרבה הצער, עלינו להסיק את המסקנה שההבדלים הללו אינם ניתנים לגישור. לכן אני אציע מיד את התפטרות כל הקבינט למלך בכתב", אמר.

רוטה ניהל פגישות בשעות הלילה המאוחרות ביום רביעי וחמישי שלא הצליחו להביא להסכמה על הטיפול במספר האנשים שמבקשים מקלט במדינה. במהלך סבב שיחות אחרון ביום שישי בערב, הצדדים החליטו פה אחד כי הם לא יכולים להסכים וכתוצאה מכך לא יוכלו להישאר ביחד בקואליציה.

כלי תקשורת מקומיים אמרו כי רוטה נקט עמדה נוקשה כלפי מבקשי המקלט כדי לרצות את האגף הימני של מפלגתו. לפי הדיווחים, הוא דרש להגביל את מספר קרובי משפחתם של פליטי מלחמה שהוכנסו להולנד ל-200 בחודש, ואיים להפיל את הממשלה אם הצעד לא יעבור.

הקואליציה התמודדה בשנה שעברה עם שערורייה גדולה בגלל מרכזים צפופים למבקשי מקלט שבהם תינוק מת ומאות אנשים נאלצו לישון בשטח הפתוח. רוטה הבטיח "פתרון מבני" לבעיה לאחר מה שכינה "סצנות מבישות" במרכזי המקלט.

 

הולנד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד