כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זה חריג"

ישראל חשפה את הצביעות של אוקראינה

בישראל מסירים את הכפפות. שגריר ישראל באוקראינה תקף את הצביעות של אוקראינה שפונה לישראל לעיתים קרובות בבקשות שונות, אולם באו"ם היא מצביעה ב-90 אחוז מההחלטות נגד ישראל

ישראל חשפה את הצביעות של אוקראינה
שגריר ישראל מיכאל ברודצקי בטקס בשגרירות צילום: שגרירות ישראל באוקראינה

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, האשים את אוקראינה בריאיון לאתר חדשות מקומי בכך שהיא "תומכת ב-90% מההחלטות האנטי-ישראליות באו"ם".

לדבריו, "זה חריג, בהתחשב בכך שקייב פונה לעיתים קרובות לרשויות הישראליות בבקשות שונות. אם אוקראינה רואה בישראל מדינה ידידותית, ומבקשת ממנה בקשות, אז היא צריכה לתמוך בה בנושאים שחשובים לנו, בדיוק כפי שישראל פועלת עם אוקראינה בנושאים חיוניים עבורם". כך דיווח הכתב המדיני של ynet, איתמר אייכנר.

באחרונה יחסי ישראל אוקראינה לא מן המשופרים, זאת ברקע דיווחים בימים האחרונים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לנקוט צד במלחמה ולבקר את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אחרי שרעייתו אולנה זלנסקה ביקרה בישראל לפני כשלושה שבועות בהזמנת רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג.

לצד זאת, שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הוזמן לפני כשבועיים לשיחת נזיפה במשרד החוץ אחרי שהאשים כי ירושלים גילתה "התעלמות מוסרית בוטה" בכל הנוגע לרוסיה, תוך שהיא "שותקת" לנוכח האנטישמיות הבוטה של ​​בכירים רוסים וטען כי הנייטרליות הישראלית היא "עמדה פרו-רוסית ברורה".

שר החוץ אלי כהן אמר אז: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי באופן חסר תקדים ומערכת ההתרעה שמספקת ישראל לאוקראינה תציל חיים של אזרחים אוקראינים במדינה".

 

שגריר ישראל שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד