ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נתונים מפתיעים

הסקר בדק: האם הציבור בעד חסימת נתב"ג

אחרי חסימת נתב"ג ונתיבי איילון, סקר שנערך בימים האחרונים העלה כי רוב הציבור נגד חסימת שער הכניסה והיציאה מ/לישראל. וגם מתנגד באופן כללי לחסימות כבישים | מה באשר לביטול עילת הסבירות והפגנות מחוץ לבתי אישי ציבור

הסקר בדק: האם הציבור בעד חסימת נתב"ג
המחאה בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע המחאה הסוערת בנתב"ג והעימותים האלימים שם ובמחאה הסוערת ביום רביעי לאחר הודעתו של ממ"ז תל אביב עמיחי אשד על פרישתו מהמשטרה, נערך סקר על ידי מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע, שבדק מה דעת הציבור בעניין.

לפי הסקר שפורסם בתוכנית 'פגוש את העיתונות' ב'ערוץ 12', 74% מהציבור התנגד לחסימת נתב"ג כחלק מהמחאה. 21% מהציבור תמך בהמשך החסימות ו-5% לא יודעים. לכך מצטרף חוסר התמיכה של הציבור בהמשך חסימת הכבישים, שכן 68% מהציבור מתנגדים לחסימות ורק 27% תומכים בחסימות ו-5% לא יודעים.

ומה באשר לתמיכה בהפגנות מול בתיהם של אישי ציבור? 49% ממשתתפי הסקר תמכו בהן, לעומת 43% שהביעו התנגדות להפגנות מול בתי אישי ציבור. 8% השיבו כי אינם יודעים.

מחאה הלילה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט | צילום: שיר טורם, פלאש 90.

באשר להמשך ההפגנות במוקד המרכזי ברחוב קפלן בתל אביב - 48% מהציבור עדיין תומך בהן בעוד 43% מתנגד לקיומן ואילו 9% ענו כי הם לא יודעים.

ומה חושב הציבור על הכנסת הצבא למחאות? 62% ממשתתפי הסקר הביעו התנגדות לאי התייצבות למילואים לאחר חקיקה בפועל. רק 27% ממשתתפי הסקר הביעו תמיכה באי-התייצבות למילואים ו-11% לא יודעים.

לצד זאת, נראה כי שרוב הציבור - 42% מתנגד לביטול עילת הסבירות בנוגע להחלטות ממשלה ושרים - ורק 32% תומכים בביטול העילה. 26% השיבו שאינם יודעים.

למרות כל הנתונים הקודמים נראה שהציבור עדיין אופטימי, כאשר 61% מהציבור הביעו תמיכה בחידוש ההידברות בבית הנשיא בכדי להגיע להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה. רק 25% התנגדו לחזרה לשיחות, לעומת 14% שהשיבו "לא יודעים".

פגוש את העיתונות נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון סקר דעת קהל חסימות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד