כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא רק ניו יורק

מספר פשעי השנאה האנטישמיים ב"מדינת הזהב" גדל

גידול של 24.3% במקרים אנטישמיים, גרם להגירה שלילית של יהודים מאזור סן פרנסיסקו בה היו גרים כ-200 אלף יהודים. בשנה שעברה הוגשו כתבי אישום ב-282 מקרים של פשע שנאה, ונרשמו 53 הרשעות

מספר פשעי השנאה האנטישמיים ב"מדינת הזהב" גדל
אילוסטרציה צילום: זינדל פלאש90

העלייה בתקריות האנטישמיות היא כבר לא נחלת ניו יורק בלבד: ארגון "הליגה נגד השמצה" דיווח השנה כי קליפורניה היא המדינה השנייה בארצות הברית מבחינת מספר תקריות אנטישמיות, כולל מעשים לא פליליים, נכון לשנים 2021 ו-2022 היא ממוקמת רק אחרי ניו יורק, אבל אפילו אם לוקחים בחשבון את ההבדלים בכמות האוכלוסין, הליגה נגד השמצה ציינה כי מספר התקריות בה עלה באופן דרמטי ולא פרופורציונלי. פשע שנאה מוגדר בחוק העונשין של קליפורניה כמעשה פלילי.

בשנה שעברה הוגשו כתבי אישום ב-282 מקרים של פשע שנאה, ונרשמו 53 הרשעות.

דו"ח פשעי השנאה השנתי של קליפורניה מראה כי יהודים הם המטרה מספר אחת להתקפות על בסיס דת במדינה. בין שנת 2021 ל-2022, מספר פשעי השנאה האנטישמיים ב"מדינת הזהב" גדל ב-24.3% ל-189 תקריות מדווחים בסך הכול. הנתון הזה כולל פשעי אלימות כמו ונדליזם ותקיפה של יהודים, אך אינו כולל תקריות מילוליות, כגון השמצה, העלבות וקללות או הפצת שנאה בפליירים.

בסך הכול, 2,120 פשעי שנאה דווחו בקליפורניה בשנת 2022 - עלייה של 20.2% לעומת 2021, ויותר מכפול מהמספר בשנת 2019, אז דווחו 1,015 תקריות. מדובר על עלייה שנייה ברציפות במספר פשעי השנאה – לא רק נגד יהודים, שמהווים יחד לפי הדו"ח את היעד לתקיפה ב-61% מכלל תקריות השנאה המדווחות במדינה בשנת 2022.

התובע הכללי של המדינה, רוב בונטה, אמר בהצהרה כי מדובר במצב "מדאיג" ו"ממחיש את הצורך של הקהילות שלנו להתאחד יחד נגד שנאה. הדו"ח הזה הוא תזכורת מוחלטת לכך שעדיין יש עבודה רבה לעשות כדי להילחם בשנאה במדינה שלנו. כולנו צריכים לעבוד יחד כדי להילחם בקיצוניות ולטפח סביבה בטוחה ומכילה לכל תושבי קליפורניה", אמר.

קליפורניה הליגה נגד השמצה אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד