י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ציבור הלקוחות ייפגע

ניו יורק: תקנות חדשות מאיימות לפגוע במאפיות המצות

בעלי המאפיות מתריעים כי תפוקת החום של תנורי העצים גבוהה בהרבה בהשוואה מול תנורי גז | במקביל, התאמת המאפיות לתקנות יגרמו להשלכות מיידיות של עליה משמעותית במחירי המצות שיושלכו בין היתר על ציבור הלקוחות

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: דוד כהן, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה בניו יורק מתכוון לפרסם תקנה חדשה שתחייב את כל מייצרי המזון בעיר המשתמשים בתנורי פחם או עצים להפחית את כמות העשן ב-75 אחוזים ולהתקין בנוסף מסנני פליטה, כך דיווח העיתון יתד נאמן.

בעלי מאפיות מצות שהתוודעו לתקנה החדשה הביעו תרעומת על התקנה החדשה והביעו חששם מהמשך פעילות המאפיות, זאת לטענתם בשל העובדה כי תנורי העץ המסורתיים שומרים על תפוקת חום מיטיבית המאפשרת אפיית מצות יד ללא כל חשש כפי הדרך המסורה, בעוד תנורי גז – למרות שהם כשרים לאפייה – הם אינם מגיעים לתפוקת חום דומה, זאת לצד פגיעה בטעם המצות המוכר.

אלתר אקשטיין מנהל מאפיית מצות בעיר, סיפר כי השקיע מעל 600 אלף דולר על מנת להתאים את עבודת המאפייה לתקנות החדשות, זאת בנוסף לפיצויי פיוס לשכני המאפיה, ההשלכות המיידיות הן עליה משמעותית במחירי המצות שיושלכו בין היתר על ציבור הלקוחות.

חבר מועצת העיר ניו יורק ארי קגן, המייצג את מחוז 47 בברוקלין, ניו יורק, התחייב להגן על המאפיות, ושאל במליאה "למה אנחנו רודפים אחריהם? זה הפוך לחלוטין ממה שאנחנו צריכים לעשות".

אפיית מצות מאפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד