כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צמצום עילת הסבירות

פנייה דרמטית של לפיד להסתדרות: "להשבית את המשק"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה על חקיקת עילת הסבירות ואמר: "אם זה יעבור, זה אומר שהם יכולים להחזיר את אריה דרעי לממשלה". לפיד קרא להסתדרות להשבית את המשק פעם נוספת ואמר: "במדינה לא דמוקרטית עם שלטון כזה, תהיה התנכלות לזכויות עובדים"

פנייה דרמטית של לפיד להסתדרות: "להשבית את המשק"
יאיר לפיד צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לקראת ההצבעות בקריאה ראשונה על צמצום עילית הסבירות, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות של חזרה לשיחות ביית הנשיא ואמר בריאיון לגל"צ: "כל עוד יש הזדמנות להציל את הדמוקרטיה הישראלית דרך הידברות, צריך לנסות".

לפיד תקף את הממשלה על חקיקת צמצום עילת הסבירות ואמר: "אם זה יעבור, זה אומר שהם יכולים להחזיר את אריה דרעי לממשלה, למרות שבג"ץ פסק אחרת. מדובר באדם שהיה שר, פשע, ישב בכלא חזר ואז עוד פעם פשע. הם מצהירים שיפטרו את היועמ"שית וימנו בובה שתעזור להם לעשות מינויים מושחתים".

יו"ר האופוזיציה קרא להסתדרות להשבית את המשק ולהצטרף פעם נוספת למחאה: "קורא להסתדרות להשבית את המשק. במדינה לא דמוקרטית עם שלטון כזה, תהיה התנכלות לזכויות עובדים. במיוחד כשיש לך שר אוצר שחושב שההסתדרות לא צריכה להיות קיימת יותר. כל מה שמעניין את הממשלה זה הטירוף של לוין ורוטמן, במקום החיים האמיתיים והבעיות האמיתיות של האנשים".

על הטענות כי חלק מהמפגינים משתמשים באיומי סרבנות אמר: "זו לא סרבנות. זה אנשים שאומרים - 'אני כל חיי שירתי מדינה דמוקרטית שאני מאמין בערכיה, לא אשרת מדינה לא דמוקרטית. האנשים האלה אומרים, המדינה הזו לא יכולה להפוך להיות מדינה לא דמוקרטית. לא נעמוד מנגד בזמן שהם מפרקים את הדמוקרטיה". 

יאיר לפיד הסתדרות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד