כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נשאל אם הוא יהודי

בחור חרדי ישראלי נדקר בליל שבת בקראון הייטס

בחור ישראלי נדקר במהלך הליכה ברחוב יוניון בקראון הייטס בליל שבת. הבחור, שנדקר בידו, לא הזעיק עזרה, והלך לישון עם פציעותיו ללא טיפול. בבוקר חבריו הזעיקו עזרה. המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה

בחור חרדי ישראלי נדקר בליל שבת בקראון הייטס
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחור חסיד חב"ד ישראלי נדקר במהלך הליכה ברחוב יוניון בקראון הייטס בליל שבת האחרון. הבחור חתן ומתחתן אחרי תשעה באב, הגיע לקראון הייטס כדי לקבל עליה לתורה ב-770 לקראת חתונתו.

הבחור צעד ברחוב יוניון ליד שדרת טרוי בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר כאשר שני בריונים פנו אליו. הוא דובר מעט מאוד אנגלית, הוא לא הבין לגמרי מה הם אומרים, אך הוא הצליח להבין שהוא נשאל האם הוא יהודי, וכשענה בחיוב אחד מהם דקר אותו במספריים או בסכין, כך סיפר הקורבן לאתר Colive.

הבחור, שנדקר בידו, לא הזעיק עזרה, והלך לישון עם פציעותיו ללא טיפול. בבוקר יום שבת, כשהגיע ל-770, חברים מודאגים ראו את מצבו ודאגו שמתנדבי ארגון הצלה יטפל בו, הוא פונה אותו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

מאוחר יותר הוא חזר לקראון הייטס מבית החולים וקיבל את העלייה לתורה. המשטרה חוקרת את האירוע כפשע שנאה. מטעם ה-ADL הליגה נגד השמצה אישרו את האירוע ומסרו כי "אנו פועלים מול מערכת אכיפת החוק".

בשיחה עם מרכז החדשות החב"די 'חב"ד אינפו' מספר הבחור: "הלכתי קצת אחרי השעה 2 בלילה ברחוב יוניון בין אולבני לטרוי, לפתע ניגשו אלי שתי גברים אפרו-אמריקאים בקריאות אנטישמיות ובאלימות, לא הבנתי מה הם רוצים ממני, אחד מהם פנה אלי באנגלית "יו ג'ואיש"? (אתה יהודי?), זה מה שהצלחתי להבין מדבריו, ומיד שלף סכין מכיסו ודקר אותי חזק בזרועי".

"הגנתי על עצמי והצלחתי להדוף אותם מעליי ולהעיף את הסכין ואת התוקפים לקרקע, הלכתי לחדרי ולאחר חיטוי ראשוני שעשיתי לעצמי הלכתי לישון".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן המקדמת את ''מיזם הזיכרון' להנצחת יהודי התפוצות הגיבה לאירוע החמור ואמרה: "זהו אירוע מזעזע, המתווסף לאירועי אנטישמיות נוספים ברחבי העולם. אל לנו להרגיש מאוימים בגלל זהותנו היהודית, על מדינת ישראל להיות בראש הפעילות למיגור איומי האנטישמיות מיסודם".

דקירה חסיד חב''ד אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד