כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יוקר המחיה בכבישים

נתונים מטרידים: ביטוחי הרכב הולכים ומתייקרים במהירות

מרכז המחקר והמידע של הכנסת מפרסם מחקר מיוחד בנושא ביטוחי רכב לקראת דיון בנושא בוועדת הכלכלה ומהמחקר עולים שפע של נתונים מעניינים, אבל גם מטרידים

נתונים מטרידים: ביטוחי הרכב הולכים ומתייקרים במהירות
תאונת דרכים. אילוסטרציה צילום: איי איי אם רודסמארט

כל מי שמחזיק במכונית בישראל יודע היטב: ביטוח רכב אינו זול. מחירי הביטוח בישראל הפכו עבורנו לסוג של גזירה משמים שאנחנו מקבלים כמובנת מאליה, אבל מדוע כל כך יקר לבטח רכב? מרכז המחקר והמידע של הכנסת מפרסם מחקר מיוחד בנושא ביטוחי רכב לקראת דיון בנושא בוועדת הכלכלה ומהמחקר עולים שפע של נתונים מעניינים, אבל גם מטרידים.

כידוע, כיום חובה לבטח כל רכב בישראל בביטוח חובה, כלומר ביטוח אשר מגן מנזקי גוף. אבל לא חובה לבטח בביטוח מקיף, שהוא ביטוח מנזק לרכוש עצמו. בכל מקרה-אלה ביטוחים יקרים. לפי הממצאים שמתפרסמים במחקר של הכנסת מינואר 2019 ועד מאי השנה מדד המחירים לצרכן עלה ב 10.6% אבל מדד ביטוח רכב עלה ב 19.3%. יתרה מכך: עיקר ההתייקרות במחירי הביטוח היה לאחרונה: ממאי 2022 ועד מאי 2023 מדד מחירי הביטוח עלה ב 18.2%. לעומת זאת באירופה העליה היתה רק 3%.

מה מייקר את הביטוח כל כך ומדוע? התשובות במחקר:  בשנים 2021 עד 2023 גניבות הרכב זינקו ובמקביל גם גניבות של חלקי רכב עלו. הנתונים של מרכז המחקר מתייחסים למספר תיקי העבירה שנפתחו למיליון רכבים ומהם עולה כי ברבעון הראשון של 2023 נרשם שיא של השנים האחרונות: 1,229 תיקי עבירה על גניבות חלקי רכב.

נתון כה גבוה לא תועד כלל בשנים האחרונות. בנוסף, גנבי חלפי הרכב חוגגים עם 392 תיקי עבירה למיליון מכוניות. זהו נתון גבוה ורק ברבעון השני של שנת 2022 תועד נתון דומה. לכך יש להוסיף את מחירי תיקון הרכב זינקו: בשנים 2019- 2020 מדד מחירי תיקונים וחלפים עלה בשיעור מצטבר של אחוז בודד. אבל בשנים 2021 עד מאי 2023 הוא זינק ב 12.5% נוספים-כלומר לתקן מכונית נעשה אירוע הרבה יותר יקר.

זהו "אור אדום" לא רק על נושא הביטוח אלא גם על מחירי חלקי החילוף שאנחנו משלמים, גם אם לא עברנו חלילה תאונה והפעלנו ביטוח.

ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד