כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החלפת שבויים?

דיווח: הישראלית שנחטפה בעיראק הועברה לאיראן

ישראל עצרה גבר איראני בשל ניסיונותיו לבצע פיגוע נגד ישראלים בקפריסין. מאז החזקתו בחודש יוני, החל משא ומתן באמצעות תיווך רוסי לשחררו תמורת צורקוב. כך דווח בתקשורת הערבית. מקורות טוענים שצורקוב הועברה לאיראן

דיווח: הישראלית שנחטפה בעיראק הועברה לאיראן
גבר באיראן, אילוסטרציה צילום: Unsplash

אנשי המיליציה השיעית העיראקית אמרו היום לעיתון "א-שרק אל-ווסט" כי מתרחש משא ומתן לשחרורה של החוקרת הישראלית - רוסית אליזבט צורקוב. המקורות טענו כי מאז חודש יוני גורמים באיראן לחצו על ישראל, בתיווך רוסיה, לשחרר עצור איראני.

יוסוף שהאבזי נתפס בידי ישראל, עקב ניסיונותיו לבצע פיגועים נגד ישראלים בקפריסין. המיליציה אשר נתמכת על ידי איראן, הביטחון הלאומי העיראקי וחברי הפרלמנט בעיראק, הצהירו לעיתון כי חטיפת הישראלית הוא ניסיון מצידם לחדש את המשא ומתן המקרטע, לשחרור שהאבזי.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', מקור המקורב לפלגים החמושים בעיראק הבהיר שצורקוב הישראלית שוהה עם גדודי חיזבאללה העיראקים בעיראק והם שומרים עליה, לבקשת איראן. מקורות אחרים ציינו אחרת וטענו שצורקוב אכן הועברה לאיראן.

עוד דווח ב'כאן חדשות', כי אישיות עיראקית בכירה נוספת, טענה כי בגדד שואפת לפתור את פרשת צורקוב באופן חשאי. המקור סיפר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ממשלת עיראק פועלת לשם שחרורה בשני כיוונים במקביל - הראשון, באמצעות חקירה רשמית מטעם מנגנוני הביטחון והשני, באמצעות לחץ על המיליציות במטרה להבין מה עלה בגורלה.

איראן עיראק שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד