א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לקראת הדיון על ההפגנות

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אכיפה בררנית, נדרוש תשובות"

הפגנות השמאל על חקיקת הרפורמה: רה"מ נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לדיון הצפוי בישיבה ואמר: "לא יכול להיות שתהיה אכיפת חוק לצד אחד. נדרוש תשובות". שר האוצר הודיע כי לא ישתתף בדיון. "הזמן שלי יקר מידי מכדי לבזבז אותו על דיוני סרק חסרי תוחלת"

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אכיפה בררנית, נדרוש תשובות"
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדיון הצפוי בישיבת הממשלה על מדיניות האכיפה במחאות ואמר: "מבקש לקבל דיווח מה היא מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק שמתקיימות בהפגנות ופוגעות במיליוני אזרחים. לא יכול להיות שתהיה אכיפת חוק לצד אחד. נדרוש תשובות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מגנים כל אלימות מכל צד. כזה או אחר. לא נגביל הפגנות. אנחנו כן מבקשים לדעת מהי מדיניות האכיפה. לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד. ביקשנו מהיועמ"שית לתת דיווח לממשלה בעניין זה".

באופן חריג, דקות לאחר תחילת הישיבה יצא נתניהו מהישיבה ולאחריו גם שר הביטחון יואב גלנט. בדיון משתתפת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והוא צפוי להיות דיון סוער.

לקראת הדיון הודיע שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא ישתתף בו. סמוטריץ' כתב: "הזמן שלי יקר מידי מכדי לבזבז אותו על דיוני סרק חסרי תוחלת".

לדבריו, "היועמ"שית בניגוד עניינים מוחלט. המפגינים מפגינים למענה ולמען שימור הכוח המשחית שהיא וחבריה למערכת המשפט צברו לאורך השנים. במקום לבזבז זמן על שיח חירשים הקואליציה צריכה פשוט לחוקק. זו התשובה הטובה ביותר להתנהלות היועמ"שית".

 

הפגנות גלי בהרב מיארה ישיבת ממשלה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד