י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עם ישראל כואב ביחד איתכם"

הרצוג וגלנט הגיעו לנחם את משפחת הלוחם שנהרג בג'נין

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט, הגיעו הבוקר לניחום אבלים בבית משפחת יצחק בבית אל. הנשיא הרצוג: "האישיות הנדירה של דוד יהודה הגיעה מכם". השר גלנט: "בזכות גיבורי ישראל כדוד יהודה וחבריו המדינה עומדת"

הרצוג וגלנט הגיעו לנחם את משפחת הלוחם שנהרג בג'נין
קברו של דוד יהודה יצחק הי"ד צילום: דוברות בית אל

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג ושר הביטחון יואב גלנט, הגיעו הבוקר (ראשון) יחד עם ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, לניחום אבלים בבית אל אצל משה ואמונה יצחק, הוריו של לוחם אגוז רס"ל דוד יהודה יצחק, הי"ד, שנפל בשבוע שעבר במהלך פעולה מבצעית בג'נין.

הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג הביע את צערו העמוק בפני המשפחה ואמר: "לא ניתן לשנות את המציאות אבל כל עם ישראל כואב את המציאות ביחד איתכם. אהבת העם הנדירה של דוד יהודה הגיעה מכם, זה היה טבוע באישיות שלו. קשה לחשוב על זה עכשיו אבל הטוב הזה יעבור הלאה, יהיו עוד שמחות בהמשך והתפקיד הוא להפיץ את הטוב שלו הלאה. זו הייתה מערכה מאוד חשובה והבן שלכם הקריב את חייו למען עם ישראל, למען ביטחונם של כלל אזרחי ישראל".

האב משה השיב לנשיא: "דוד היה כמוך כבוד הנשיא, היה עבד לעם ישראל; בלהיות טוב תמיד, בצבא, באישיות, בדאגה הבלתי פוסקת לעם ומדינת ישראל. לעולם לא עניינה אותו הזהות או האידאולוגיה הפוליטית, לא הבחין בין מוצא, רקע או תפישת עולם, מבחינתו תמיד כל עם ישראל הוא משפחה אחת גדולה".

אמו של דוד יהודה, אמונה הוסיפה: "כפי שלא שיתף אותנו בדבר במהלך השירות שלו, שהיה עלום מבחינתנו לחלוטין, כך דוד יהודה גם לא סיפר שהוא נכנס לג'נין. תמיד אמר שזה מקסימום מעצר והכל רגוע וטוב, אצלו תמיד הכל היה טוב. אמרתי לו שישמור על עצמו, ולא באמת רציתי לדעת עד כמה הוא מסכן את עצמו".

שר הביטחון יואב גלנט ציין: "זו לא הייתה פעולה נחוצה אלא הכרחית ביותר. היינו בעיתוי הנכון וגבינו מחיר מאוד כבד, וזה גבה גם מאיתנו מחיר כבד. בזכות גיבורי ישראל כדוד יהודה וחבריו המדינה עומדת, בלעדיהם אין לנו זכות קיום. הסביבה הקשוחה במזרח התיכון לא מקבלת אותנו. אם אנחנו מספיק חזקים אז עושים איתנו הסכמים, אבל הם לא רוצים לקבל אותנו. אם יהיה לנו צבא חזק וביטחון חזק, אין להם יכולת להתמודד מולנו. זה בעיקר ביחידות האיכותיות ביותר ביבשה".

גלנט בניחום אבלים. קרדיט: דוברות בית אל

סא"ל מ', מפקד יחידת אגוז הוסיף כי "דוד גילם דמות אידיאלית ללוחם, הוא היה מאוד רגיש וגם תקיף".

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל בה התגורר דוד יהודה הי"ד ציין: "דוד היה מאוד מחובר ליישוב, תמיד היה מתעניין ורוצה להוסיף טוב. הקים את תנועת הנח"ל לילדים עם צרכים מיוחדים, והמשיך להגיע ולהתנדב גם בחופשות הקצרות מאוד שלו מהצבא. היישוב שלנו גדל בזכות אנשים כאלו, בזכות המשפחה המיוחדת הזו כמו שאר התושבים".

יואב גלנט יצחק הרצוג ניחום אבלים מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד