כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אבל כבד בעולם התורה

מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל זקן ראשי הישיבות איננו

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: מביה"ח 'הדסה עין כרם' מגיעה הידיעה המרה על הסתלקותו לשמי רום של זקן ראשי הישיבות בדורנו מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצג"ת בגיל 95. מסע הלוויה ביום שישי בבוקר בבית וגן

מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל זקן ראשי הישיבות איננו
ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל כבד בכל שדרות היהדות החרדית בארץ ובעולם עם הסתלקותו בסערה השמימה של מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל ראש ישיבת 'עטרת ישראל', בעל ה'ברכת מרדכי' זקן ראשי הישיבות בדורנו וזקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שהשיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בגיל 95. 

ראש הישיבה זצוק"ל אושפז בבית החולים בצהרי שבת פרשת פנחס לאחר קוצר נשימה, ביום ראשון לאחר מכן הידרדר מצבו וראש הישיבה הורדם והונשם, בכל היכלי התורה והישיבות זעקו וקרעו שערי שמים בתפילה וראש הישיבה עבר טיפול להסדרת הנשימה. 

במהלך כל ארבעת החודשים האחרונים מצבו ידע עליות ומורדות, בשבוע האחרון אף נרשמה הטבה קלה במצבו הבריאותי, אך למגינת לב נצחו אראלים את המצוקים וראש הישיבה השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר החייאה.

מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל הרביץ תורה ויראה במשך למעלה משישים שנה בישיבות כפר חסידים, חברון ובישיבת 'עטרת ישראל' בבית וגן שעברה בשנים האחרונות למודיעין עילית והעמיד עשרות אלפי תלמידים.

חיבר את סדרת הספרים 'ברכת מרדכי' ושימש כחבר במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' וכחבר נשיאות 'ועד הישיבות'. היה חתנו של מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר חדש זצ"ל.

עם היוודע הבשורה הקשה תחושת אבל ויתמות ירדה על עולם התורה והישיבות. בישיבת 'עטרת ישראל' שם הרביץ תורה ויראה משך עשרות שנים וכך בעולם התורה כולו שורר אבל ויגון כבד.

על מועד מסע הלוויה נמשיך ונעדכן, מסתמן כי מסע הלוויה יתקיים ביום שישי בבוקר מביתו ברחוב קאסוטו בבית וגן עקב שהות בנו יחידו הגרב"צ אזרחי במקסיקו. ראש הישיבה ייטמן בסמוך לרעייתו הרבנית שולמית ע"ה בהר הזיתים בירושלים. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

ישיבת עטרת ישראל הגרבמ אזרחי הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד