כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחשש לשימוש בהפגנות

צרפת: איסור חריג על מכירת זיקוקי דינור לקראת יום העצמאות

צו ממשלתי אוסר על זיקוקים במהלך החג הלאומי החל ב- 14 ביולי בעקבות מהומות שהתעוררו לאחר הרג משטרתי של נער ממוצא ערבי לפני כשבועיים

 צרפת: איסור חריג על מכירת זיקוקי דינור לקראת יום העצמאות
שוטרים בפריז צילום: צילום מסך

צרפת אסרה על מכירה, החזקה והובלה של זיקוקים במהלך סוף השבוע של יום העצמאות ב-14 ביולי, בעקבות הפגנות שהתעוררו בעקבות הריגתו של נער על ידי המשטרה. זיקוקים שימשו בכמה הפגנות שפרצו בצרפת לאחר ששוטר ירה למוות בנח'ל מרזוק בן ה-17 במהלך מחסום תנועה ב-27 ביוני ליד פריז.

הירי בנח'ל , ממוצא אלג'יראי ומרוקאי, עורר מחדש תחושות והאשמות בגזענות בקרב כוחות הביטחון של צרפת ועורר את גל המהומות הקשה ביותר מאז 2005. יותר מ-3,700 בני אדם נלקחו למעצר המשטרה בשל הפגנות, כולל לפחות 1,160 קטינים, לפי נתונים רשמיים.

"על מנת למנוע את הסיכון להפרעות חמורות לסדר הציבורי במהלך חגיגות ה-14 ביולי, אסורה מכירה, החזקה, הובלה ושימוש בחפצים פירוטכניים ובזיקוקים עד ה-15 ביולי כולל", נכתב בצו ממשלתי שפורסם ביוֹם רִאשׁוֹן. האיסור אינו חל על אנשי מקצוע או עיריות המארגנים זיקוקים מסורתיים לחגיגות יום הבסטיליה.


ראש הממשלה אליזבת בורן שמודאגת מהתחדשות אפשרית של עימותים אלימים בין מפגינים למשטרה, אמרה לעיתון "לה פריזיאן" בשבת כי הממשלה תפעיל "אמצעים מאסיביים כדי להגן על הצרפתים" במהלך החג הלאומי. מופעי זיקוקים הם מאפיין שנתי של חגיגות יום הבסטיליה. אך הם משמשים לעתים קרובות גם במהלך הפגנות במדינה.

כמעט 30 הפגנות נגד אלימות המשטרה התקיימו ברחבי צרפת, כולל בעיר הנמל הדרומית מרסיי ושטרסבורג במזרח.

 

צרפת זיקוקים יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד