ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מצנן התלהבות

ביידן בריאיון: "יש עוד דרך ארוכה לנרמול יחסים בין ישראל לסעודיה"

בזמן שהשרים דנים על צעדים מול הרשות הפלסטינית - נשיא ארה״ב ביידן אומר היום בריאיון כי "יש עוד דרך ארוכה לנרמול יחסים בין ישראל לסעודיה"

ביידן בריאיון: "יש עוד דרך ארוכה לנרמול יחסים בין ישראל לסעודיה"
הנשיא ביידן בנאומו בפולין צילום: הבית הלבן

בעוד הממשלה דנה הבוקר (ראשון) על צעדים מול הרשות הפלסטינית - נשיא ארה״ב ביידן אמר בריאיון  חריף לCNN כי יש עוד דרך ארוכה לנרמול יחסים בין ישראל לסעודיה.

עוד אמר ביידן במתקפה על נתניהו כי "ממשלתו אחת הקציניות מאז ממשלת גולדה". על בן גביר וסמוטריץ׳: הם חלק מהבעיה בגדה המערבית.

בנוסף, ביידן נשאל בראיון מתי נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן: "הנשיא הישראלי מגיע, וביבי? אני חושב, הוא מנסה להבין איך הוא יכול לנווט בתוך הבעיות הקיימות מבחינת הקואליציה שלו"

מוקדם יותר היום פורסם כי ארה"ב בוחנת מחוות ישראליות לפלסטינים כחלק ממגעים לנורמליזציה עם סעודיה. פורסם כי ממשל ביידן בוחן צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות ויקטינו את החיכוך בין האזרחים הפלסטינים לבין הצבא והמתיישבים.

רק ביום שישי האחרון פורסם כי ישראל וארה"ב מקדמות בחשאי תוכנית שאפתנית לחיבור יבשתי של איחוד האמירויות, דרך סעודיה וירדן, לנמלי ישראל. בוושינגטון התלהבו מהיוזמה המדינית, שתביא להעברת סחורות תוך חיסכון משמעותי לכל האזור. בשלב השני – הכביש יאפשר תנועת תיירים. 

לפני עשרה ימים שר החוץ האמריקאי, בלינקן, אמר בשיחתו עם שר החוץ הישראלי, אלי כהן כי "לא תהיה נורמליזציה ועם סעודיה כל עוד החצר האחורית שלכם בוערת". בהתייחסו למהומות וההצתות מצד פעילי ימין קיצוניים בחווארה. עוד הבהיר כי "אמרנו לחברים ולבעלי בריתנו בישראל שאם תהיה אש בוערת בחצר האחורית שלהם, זה יהיה הרבה יותר קשה - אם לא בלתי אפשרי - להעמיק את הסכמי הנורמליזציה הקיימים ולהרחיב אותם, ולכלול בהם גם את סעודיה".

ביידן סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד