כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההמלצות הגיעו ליישומן

בשורות למעונות היום: זו תוספת התקציב לכל ילד

המלצות וועדת סל התעריפים שהוגשו למשרד האוצר לפני כשנה, הגיעו ליישומן בשטח. ארגון חלמי"ש שמנהל הליך משפטי בבג"ץ בשל הסחבת: "הבשורה היא שהתוספת לא נופלת על כתפי ההורים"

בשורות למעונות היום: זו תוספת התקציב לכל ילד
אילוסטרציה צילום: unsplash

משבר מעונות היום מלווה את מדינת ישראל כבר שנים ארוכות. לפני כשנה הגישה וועדת סל התעריפים את המלצותיה לשר האוצר דאז אביגדור ליברמן, לעדכן את תקצוב מעונות (דבר שלא נעשה מזה כעשור), בתוספת של כ-300 ש"ח לכל ילד.

לצד הבשורה, בקרב מפעילי מעונות היום החל החשש שתוספת התקציב הצפויה, באופן חלקי או מלא, תיפול על כתפי ההורים. בינתיים המציאות הפוליטית גם השפיעה על הענף, ושר האוצר לשעבר הודיע שהוא לא חותם על ההמלצה בתקופה של ממשלת מעבר.

לפני כשלושה חודשים חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ על הצו, ואישר תוספת סבסוד למעונות יום מפוקחים. על אף שבהודעת האוצר נכתב שהצו ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, למעשה, עד היום טרם נכנס הצו לתוקפו. ארגון חלמי"ש המייצג 300 מעונות יום בעלי סמל, עתר לבג"ץ כדי שיתערב בסחבת.

היום הודיע האוצר לרשויות המקומיות ולמפעילי מעונות היום בעלי סמל, על העברת מקדמות שכר לימוד לארגונים המפעילים מעונות. ההעברה הצפויה הולמת את המלצת וועדת הסל שנקבעו כזכור לפני כשנה.

בארגון חלמי"ש שעדיין מנהלים הליך משפטי מול האוצר סביב השאלה על מי יושתו ההפסדים שספג הענף מאז ההמלצות ועד ליישומן בשטח, בירכו על ההודעה. "בסופו של דבר, החשש הגדול ביותר שלנו היה שאת המשבר יבקשו מההורים לפתור", אומר שלום נגר יו"ר הארגון. "אי אפשר להוסיף לרשימה ההולכת ומתארכת של יוקר המחיה, גם את מעונות היום. התוספת המתבקשת הזאת צריכה להיות בשורה להורים. ולא חלילה להיפך".

מעונות בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד