ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
העמיד תלמידים הרבה

אבל בעולם הישיבות: הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל איננו

מירושלים מגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו של הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל ראש ישיבת 'ארחות מאיר' בבית וגן וראש ישיבת חברון - גאולה שהלך לעולמו לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו והוא בן 66 בפטירתו. מסע הלוויה הלילה בשעה 23:30 בבית וגן | מי יתן לנו תמורתו

אבל בעולם הישיבות: הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל איננו
הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל צילום: שלומי כהן

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי אלחנן הכהן שוימר זצ"ל ראש ישיבת 'ארחות מאיר' בבית וגן, ובעבר ראש ישיבת חברון גאולה שהלך לעולמו לאחר המחלה הקשה והנוראה והוא בן 66 בפטירתו. 

הגר"א שוימר חלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה, בימים האחרונים הידרדר מצבו ורבים התפללו וקרעו שערי שמים לרפואת רבי אלחנן בן חוה לאה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב בני המשפחה ותלמידיו הרבים. 

מסע הלוויה הלילה בשעה 23:30 מביהכנ"ס 'מנחת שלמה' ברחוב הרב מוצפי בשכונת בית וגן בירושלים דרך ישיבת 'ארחות מאיר' ברחוב בית וגן 97 להר המנוחות שם ייטמן.

ראש הישיבה זצ"ל נולד בארה"ב בג' אלול תשט"ו, בבחרותו למד בישיבת חברון שם קנה את תורתו מרבותיו ראשי הישיבה. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' לבית פרבר ויחד הקימו את ביתם בירושלים.

לאחר נישואיו נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת מיר והיה לתלמידו המובהק של הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל ראש ישיבת מיר שבתורתו דבק. רבי נחום קרבו מאוד ואף למד בחברותא עם בנו הגר"צ ר"י מיר ברכפלד. בישיבת מיר אף שמע שיחות מראש הישיבה הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל.

ברבות השנים מונה לשמש כראש ישיבה בישיבת חברון גאולה לאחר הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים סרנא זצ"ל. ר' אלחנן היה מפותחי ישיבת חברון גאולה והיה מקורבו ואיש סודו של ראש הישיבה הגרש"י בורנשטיין זצ"ל והתבטל בפניו כתלמיד בפני רבו. 

מספר שנים לאחר מכן מונה לשמש כראש ישיבת 'ארחות מאיר' בבית וגן  אותה ייסד הרב אברהם גרשון נשיא קהילת בית שמואל בוונצואלה, מתוך הכרה בצורך לישיבות נוספות בעולם התורה הספרדי הפורח. גרעין ההקמה של הישיבה הגיע מהישיבות המובחרות, ביניהם ישיבת פוניבז' ודעת חיים.

הגר"א שוימר זצ"ל בשיעור כללי בישיבת 'ארחות מאיר'

בראשות הישיבה עמד הגאון רבי אלחנן שוימר זצ"ל שם מסר שיעורים והעמיד תלמידים רבים. הישיבה מחנכת את הבחורים לעמל התורה, ליראת שמים ולמידות טובות, הישיבה מתייחדת באוירה החמה והנעימה השוררת בין כתליה.

רבי אלחנן היה תלמיד חכם מופלג שהעמיד תלמידים הרבה, היה מסור לתלמידיו בצורה מיוחדת והם ראו בו אבא. כמו כן כיהן כראש ישיבת 'תפארת צבי' במודיעין עילית. 

ראש הישיבה שהתגורר בבית וגן היה מקורב לגאון המחשבה הגאון רבי משה שפירא זצ"ל בן השכונה ודבק בתורתו. מידי שבת היה הולך לביתו של הגר"מ זצ"ל שם היה להם קביעות מיוחדת כל שבת. לימים נוסדה חבורה בביתו של רבי אלחנן זצ"ל שם לימד 'נפש החיים' על פי דרכו של הגר"מ שפירא זצ"ל.

גם בתקופה האחרונה לחייו לא סר מדרכו וקיבל את יסוריו באהבה, את מבקריו בבית החולים קיבל כאילו אין לו מכאוב.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, גיסו הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אלחנן שוימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד