ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

השכר שולם, ושביתת המשפחתונים מחר - בוטלה

משרד הכלכלה התערב, ומשכורת ספטמבר שולמה - באם לא תשולם משכורת אוקטובר השבוע, צפויים עיצומים • כל הפרטים

צילום אילסטורציה: פלאש 90
צילום אילסטורציה: פלאש 90

השביתה שתוכננה למחר במשפחתונים בבני ברק נמנעה לעת עתה. משכורות המטפלות שולמו על ידי משרד הכלכלה. למרות זאת, שביתה נוספת באופק - זאת באם בשבוע הבא לא ישולם שכר חודש 10/14. כך נמסר מארגון כח לעובדים המייצג את המטפלות.‏

עיריית בני ברק העבירה הבוקר (א') את תשלום המשכורת החודש שעבר ל-220 המטפלות. כתוצאה מכך הודיע איגוד המשפחתונים המאוגד בכוח לעובדים כי לא תקוים מחר שביתה בעיר. "אין לנו עניין לפגוע בהורים שלא לצורך ולכן אנו שמחות לבטל את השביתה". מסבירה רחל אברהם ממובילות האיגוד.

"חשוב להבין שנחצה כאן קו אדום- למן תחילת השנה לא קיבלנו משכורת. כל זאת רק משום שלא נחתם חוזה בין עיריית בני ברק למשרד הכלכלה המסבסד את פעילות המשפחתונים. מדוע טעות כזו צריכה להיעשות על גבינו? מדוע לא ניתן היה לסגור זאת לפני תחילת שנת הלימודים? זו הפעם הראשונה שנחתם חוזה כזה?".

כזכור מפעילות המטפלות את המשפחתונים מביתן, אך מימון הטיפול בילדים מגיע מתשלומי הורים ומסבסוד של משרד הכלכלה בהתאם לדרגות ההשתכרות של ההורים. במקרים רבים זוכים ההורים לסבסוד מלא של המדינה. בשל המחלוקת בין משרד הכלכלה לעיריית בני ברק (המפעילה את פעילות המשפחתונים בבני ברק בעבור משרד הכלכלה) לא זכו ההורים לסבסוד והמטפלות נאלצו להסתפק בתשלומים החלקיים של ההורים. במקרים רבים השתכרו המטפלות כ-15% משכרן הרגיל.

"לא ייתכן כי בשל טעות חלמאית נהפוך למשפחות רווחה. את החגים כבר עברנו ללא משכורת", מוסיפה אברהם.

כאמור, לאור התנהלות הרשויות עד כה ממתינות המטפלות למשכורת הקרובה. באם לא תשולם משכורת אוקטובר ב-י"ז בחשוון(10.11.14) בכוונת המטפלות להשבית את פעילות המשפחתונים בעיר.

שביתה משפחתונים כח לעובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד