כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מעורר סערה

הרב חושף: "אלשיך ניסה לשכנע אותי שנתניהו מושחת ועליו להתפטר"

שבועיים אחרי ההתבטאות של המפכ"ל לשעבר אלשיך כי היתה ציפייה אחרי כתב האישום שנתניהו יתפטר מראשות הממשלה, הרב שמואל אליהו מפרסם הערב פרטים שמחזקים את הדברים. הרב חושף פגישה שלו עם אלשיך שבו ניסה האחרון לשכנעו כי נתניהו מושחת ושעליו להתפטר 

הרב חושף: "אלשיך ניסה לשכנע אותי שנתניהו מושחת ועליו להתפטר"
רוני אלשיך/הרב שמואל אליהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

תחת הכותרת "יום הדין של משטרת ישראל", חושף לראשונה רבה של צפת, הרב שמואל אליהו פגישה שקיים עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בעודו בתפקיד לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו ניסה אלשיך לשכנעו ללחוץ על נתניהו להתפטר בעקבות כתב האישום.

ברשומה שפרסם בדף הפייסבוק כותב הרב אליהו: "אחר שנפתחה החקירה בעניינו של ראש הממשלה, ראיתי בה הרבה דברים תמוהים, ופרסמתי ברבים כי אני חושש שחקירה זו היא עלילת שווא, רודפים להפיל ראש ממשלה מכהן. כנראה שבעקבות הפרסומים הללו זכיתי לפגישה עם מפכ"ל המשטרה. בפגישתנו הממושכת בשעת לילה, הסביר לי המפכ"ל כי אני וחבריי הרבנים, חייבים בשם הצדק והיושר, להוקיע את השחיתות של ראש הממשלה".

עוד מספר הרב: "כשהבעתי ספיקות על כך, ניסה המפכ"ל לשכנע אותי בדרכים שונות שראש הממשלה אשם וצריך להתפטר ולא השתכנעתי, לבסוף אמר המפכ"ל כי יש דברים שהוא לא יכול לומר לי ועלי להאמין לו. לא השתכנעתי. יש לכל אדם חזקת כשרות עד שיוכח אחרת ונפרדנו באי הסכמה".

"עם הזמן התברר שצדקתי", אומר הרב אליהו. "מי שקורא את הפרוטוקולים של המשפט מבין כי מדובר בפרשת השחיתות הגדולה ביותר במדינה. מסתבר שהפרקליטות והמשטרה החליטו להפיל ראש ממשלה ולצורך כך הם המציאו עבירות שלא כתובות בספר החוקים, עברו כמעט על כל חוק אפשרי ובלבד שיגיעו ליעד".

"במבט לאחור, ברור לי שיוזמת פגישתי עם המפכ"ל נועדה לפגוע בתמיכה הציבורית שקיבל ראש הממשלה. זה חמור, כיוון שהדבר מלמד, שרוח המפקד היא זו שהובילה את השחיתות של הכפופים לו. המפקדים הבכירים שאישרו לרגל אחרי אזרחים בלי אישור משפטי. החוקרים שהתעלמו מכל העדים שהעידו לטובת ראש הממשלה. החוקרים שאיימו על עדים על מנת שיעידו כפי רצונם".

"כשראש צוות החקירה נשאל על כך בבית המשפט ואומר במבוכה יותר מתשע מאות פעמים "אני לא זוכר". "זה לא באחריותי". "לא יודע מי עשה את זה" - זו סיבה לוועדת חקירה. וצריך להתחיל מהראש: המפכ"ל, היועץ המשפטי ופרקליטי המדינה. הקצונה הבכירה, החוקרים וכל היועצים המשפטיים צריכים לתת דין וחשבון לציבור בישראל. הם צריכים לעצור ולשאול את עצמם: איך טעינו טעות כל כך גדולה, טעות שהייתה עלולה לסכן את כל המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל". כך הרב שמואל אליהו בפוסט שמעורר עניין בשעה האחרונה.

המפכ"ל לשעבר אלשיך מסר בתגובה לפרשן הפוליטי עמית סגל: "פגישתי עם הרב שמואל אליהו בנושא התקיימה לאחר סיום תפקידי כמפכ"ל במסגרת פגישותי עם רבנים על המתרחש בציונות הדתית בין השאר באשר להתייחסות לשחיתות הציבורית. מטבע הדברים עסקה רק במידע שכבר פורסם פומבית ולא ניתן היה לעסוק בשום מידע שהיה חסוי באותה עת. עם זאת, כיבדתי את עמדות בני שיחי, בוודאי רבנים גם בנושאים אלה". לשון התגובה.

נזכיר כי לפני שבועיים, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התייחס להתפתחויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע הודעת השופטים לתביעה כי "יהיה קשה להוכיח שוחד בתיק 4000" ואמר בראיון לגלי צה"ל כי "כשהוגשו האישומים נגדו הציפייה הייתה שיתפטר מתפקידו. אי-אפשר היה לנחש שהוא לא יתפטר ושהמפלגה לא תגיד לו ש'לטובת המדינה' הוא צריך להתפטר ומישהו אחר ייכנס לשלטון. כולנו לקחנו בחשבון מה שהוא אמר על אולמרט".

רוני אלשיך משפטו של בנימין נתניהו שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד