כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברקע החקיקה והמחאות

סקרים חדשים: האם זהו ראש הממשלה הבא?

שני סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב מציגים תמונת גושים זהה, אולם חלוקת מנדטים שונה. לאופוזיציה הנוכחית ישנה ממשלה בראשות בני גנץ עם לפחות 61 חברים | כל המספרים

סקרים חדשים: האם זהו ראש הממשלה הבא?
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אבי רוקח, פלאש 90

שני סקרים שמתפרסמים הערב בפתחו של שבוע שצפוי להיות סוער בכנסת וברחובות ישראל, מציבים את האופוזיציה עם רוב בכנסת, לו הבחירות היו נערכות היום. חבר הכנסת בני גנץ היה מגשים את חלומו ונכנס ללשכת ראש הממשלה - הפעם ללא רוטציה.

לפי סקר מנדטים חדש של 'ערוץ 12' ומכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע: 'הליכוד' עם 28 מנדטים - 4 מנדטים פחות ממה שיש לה בכנסת הנוכחית, 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ עם 26 מנדטים - פי 3 מכוחו בכנסת הנוכחית, 'יש עתיד' של יאיר לפיד יורדת מ-24 כיום ל-20 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי יורדת במנדט אחד ל-10 מנדטים, מפלגת 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות סמוטריץ ובן גביר ממשיכה להיחלש מ-14 ל-9 מנדטים. לעומת זאת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, גם 'ישראל ביתנו' בהנהגת אביגדור ליברמן שומרת על כוחה - 6 מנדטים.

גם המפלגות הערביות שומרת על כוחן - רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 5 מנדטים, וכך גם חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 5 מנדטים, מרצ חוזרת לכנסת עם 4 מנדטים ומדיחה את מפלגת 'העבודה' שמסיימת את תפקידה ההיסטורי עם 1.6% תמיכה בלבד. מעליה נמצאת מפלגת בל"ד הערבית עם 2.8%. שתיהן מתחת לאחוז החסימה.

לפי הסקר, גוש הקואליציה הנוכחית יורד ל-54 מנדטים, גוש האופוזיציה לעומת זאת עם 61 מנדטים ללא חד"ש-תע"ל.

סקר כאן 11: המחנה הממלכתי היא המפלגה הגדולה

סקר מנדטים חדש נוסף של מכון קאנטר בהנהלת דודי חסיד פורסם ב'כאן 11' וממנו עולה תוצאה זהה של חלוקת הגושים, אולם שונה בחלוקה המנדטים בין המפלגות.

לפי הסקר, לו הבחירות היו היום, 'המחנה הממלכתי' היתה מסיימת עם 29 מנדטים, 'הליכוד'  היא המפלגה השניה בגודלה עם 28 מנדטים, 'יש עתיד' ממשיכה להתרסק משמעותית ל-17 מנדטים, לעומת 24 כיום.

גם בסקר זה, ש"ס יורדת ל-10 מנדטים, גם 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' נחלשת ל-9. 'יהדות התורה' שומרת על כוחה גם בסקר זה עם 7 מנדטים וכך גם 'ישראל ביתנו' עם 6 מנדטים שלה.

גם המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים כל אחת, ו'מרצ' בתחתית עם 4 מנדטים על סף אחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות גם בסקר זו בל"ד עם 2.5% ומתחתה 'העבודה' עם 2.3% תמיכה בלבד.

גם בסקר 'כאן 11', גוש הקואליציה יורד ל-54 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה שמתחזק ל-66 מנדטים, כולל חד"ש תע"ל.

סקר מנדטים ערוץ 12 כאן 11 מהפך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד