כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איפה ואיפה

מקומם: המשטרה מרחיקה את המוחים נגד היועמ"שית

אכיפה בררנית במחאה נגד אכיפה בררנית. המשטרה מסרבת לאשר לתנועת 'אם תרצו' להפגין מתחת לביתה של היועמ"שית לממשלה בתל אביב. "לא ייתכן שההפגנות יתקיימו ממש סמוך לבתי השרים והח"כים אבל רחוק מבית היועמ"שית", אומרים בארגון

מקומם: המשטרה מרחיקה את המוחים נגד היועמ"שית
מחאת ימין בעד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

תנועת 'אם תרצו' הימנית מתכוונת לקיים מחר (שני) מחאה מול ביתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אולם המשטרה דורשת לקיים את המחאה במרחק 300 מטר מביתה.

המארגנים זועמים על איפה ואיפה ואומרים: "לא ייתכן שההפגנות יתקיימו ממש סמוך לבתי השרים והח"כים אבל רחוק מבית היועמ"שית". המשטרה מצידה מגיבה: "המרחק נקבע בהתאם תנאי השטח והיכולת לקיים את ההפגנה".

במודעה שפרסמה תנועת 'אם תרצו' נכתב: "מחר באים לגלי! אכיפה בררנית היא פשע! מחר 10.7, בשעה 19:00 באים ליועמ"שית גלי! רחוב ה' באייר 66, צמוד לבנק דיסקונט, תל אביב".

מתן ג'רפי, רכז השטח בתנועת 'אם תרצו' התייחס ומסר: "דין אחד לגלי ודין אחר לשאר. פשוט לא ייאמן שמשטרת ישראל הופכת לזרוע הביצוע של האכיפה הבררנית בהובלת גלי. מדובר בדריסה והתנערות מוחלטת מנהלים אותם קידם מנדלבליט ושופטי בג"ץ לאורך השנים. מעניין שהגברת מיארה לא טרחה להזכיר את הנוהל הדרקוני בישיבת הממשלה. בושה וחרפה".

בתוך כך מדווחת דפנה ליאל ב'חדשות 12' כי הקואליציה צפויה לקדם במושב הבא את החוק שיחייב הרחקת הפגנות מבתיהם של נבחרי ציבור. המטרה היא להרחיק את ההפגנות מהבתים של חברי הכנסת והשרים למרחק קבוע ולא להשאיר זאת לשיקול דעת המשטרה. כיום המשטרה אמורה לאזן בין חופש ההפגנה לבין היכולת לשמור על הסדר הציבורי ובהתאם קובעת את התנאים.

גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה אם תרצו הפגנת פעילי ימין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד