כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אני רוצה להבין"

נתניהו רתח בישיבת הממשלה על פרקליט המדינה איסמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו רתח בישיבת הממשלה על פרקליט המדינה ואמר לו: "מה שאתה אומר לי כרגע שלפי המצב החוקי במדינת ישראל אני יכול לקרוא לסגור יחידה צבאית". אמסלם תקף:  "אני יודע שאתה לא מבין כלום"

נתניהו רתח בישיבת הממשלה על פרקליט המדינה איסמן
עמית איסמן/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/חיים גולדברג, פלאש 90

הסערה בישיבת הממשלה: לאחר תקופה ארוכה של טענות לאכיפה בררנית במחאות השמאל וארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אכיפה בררנית מצידה של המשטרה וגם מצידה של פרקליטות המדינה, דרשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה את הגעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לדיון מיוחד בנושא.

בהקלטות בלעדיות ודרמטיות שחשף מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של 'חדשות 14', נשמעים ראש הממשלה נתניהו, השר דודי אמסלם והשרה גלית דיסטל אטבריאן מתעמתים עם פרקליט המדינה עמית איסמן, דורשים את תשובותיו לאכיפה הבררנית בהפגנות ולאכיפה הבררנית נגד הקריאות לסרבנות בצבא, במחאות השמאל המחריפות נגד חקיקת הרפורמה המשפטית.

רה"מ נתניהו פנה לפרקליט המדינה: "מה שאתה אומר לי כרגע שלפי המצב החוקי במדינת ישראל אני יכול לקרוא לסגור יחידה צבאית, אני יכול לארגן את זה, גם לממן את זה… רגע אחד, אני יכול לסגור טייסות במדינת ישראל. אני יכול לסגור יחידות מודיעיניות, אני יכול לסגור יחידות קריטיות שמשבשות את היכולת שלי, פוגעות פגיעה אנושה בביטחון ישראל ואין ריקורס משפטי כלשהוא למדינה! זה מה שנאמר?! זה כלל אחיד!", תקף ראש הממשלה.

השר אמסלם: "אני אשאל אותך שאלה. אם הרמטכ"ל קורא לסרבנות – האם זה אותו דבר לדעתך?"

הפרקליט איסמן: "אז אני עונה – זו בדיוק שאלת הוודאות הקרובה…".

השרה דיסטל אטבריאן: "אף אחד לא הבין מה אמרת עכשיו".

רה"מ נתניהו: "הבט, יש אי ציות בזה שאני זורק את המסטיק למדרכה – ויש אי ציות שמשבש באופן יסודי את ביטחון המדינה! אז אני רוצה להבין! זה אותו הדבר? זה אותו סטנדרט של אי ציות? אתה אמרת שחייבים לעשות הבדלים בכל מקרה ואתה אומר לי אין הבדל? יש הרב וולפא (זוכה מקריאה לסרבנות) ויש את שיתוק חיל האוויר. מה קרה? אותו דבר".

הפרקליט איסמן: "אדוני רה"מ זה לא מה שאמרתי".

רה"מ נתניהו: "אני אמרתי? אז לא הבנתי?".

הפרקליט איסמן: "תן לי להסביר את עצמי".

רה"מ נתניהו: "תשייף…".

השר אמסלם: "אני יודע שאתה לא מבין כלום ואנחנו מבינים…".

הפרקליט איסמן: "אני לא מוכן להתייחס למקרים ספציפיים בטח לא כאשר אני מבין שהמקרים האלו באופן ספציפי נבחנים ע"י הגורמים הרלוונטיים".

השר אמסלם: "אתה הגורם הרלוונטי…".

רה"מ נתניהו קטע את השר אמסלם, ואמר: "דודי, תודה רבה".

 

בנימין נתניהו ישיבת הממשלה דודי אמסלם עמית איסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד