כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סאגה נמשכת

טסים לאירופה בקיץ? גל שביתות מאיים על נמלי התעופה

הביקוש לטיסות שחוזר לרמות שלפני מגפת הקורונה מחד ומחסור בבקרי תעבורה אווירית מאידך גורמים לוועדי העובדים לאיים בשביתות שעלולות להשפיע על הטיסות באירופה

טסים לאירופה בקיץ? גל שביתות מאיים על נמלי התעופה
מסוע בשדה התעופה צילום: Pixabay

טיסות לאירופה במהלך תקופת חופשת הקיץ עשויות להשתבש בשל שביתות של עובדים בנמלי תעופה. קבוצת יורוקונטרול, שמנהלת את הטיסות באירופה, אמרה שאחד האיגודים שלה עשוי לנקוט בצעדי שביתה, עדיין לא הוכרזו התאריכים בהם העובדים ישבתו. המשא ומתן נמשך עם איגודי העובדים אמרו ב יורוקטרול.

קבוצת חברות התעופה בריטניה קראה ליורוקונטרול "להגיע להסכמה בהקדם האפשרי". בגוף תעשייתי אחר, קבוצת חברות התעופה באירופה, אמרו שההשפעה האפשרית של כל פעולת שביתה "עשויה להיות הרסנית".

יורוקטרול אמרה כי היא "עושה כל מאמץ לשמור על משא ומתן פתוח ולמצוא דרך בונה קדימה".

לפני המגיפה, שיאי כמות נוסעים יומיומיים שטסו ביותר מ-37,000 טיסות, ויורוקונטרול אמרה שהמרכז שלה מילא תפקיד מרכזי בניהול, ייעול ושיפור התעבורה האווירית. יורוקטרול הדגישה כי היא נמצאת ב"דיאלוג מתמשך" עם האיגוד, "מכיוון שלא התקבלה הודעה על פעולות תעשייתיות ספציפיות, מוקדם לשער על כל השפעה אפשרית", נכתב.

קבוצת חברות התעופה באירופה מסרו כי כל פעולת שביתה לא תשפיע על שירותי בקרת התעבורה האווירית של יורוקטרול ו"לכן השפעתה על הנוסעים עלולה להיות מוגבלת".

התעופה באירופה עומדת בפני כמה אתגרים לקראת הקיץ. מחד, הביקוש לטיסות חוזר לרמות שלפני מגפת הקורונה, והמרחב האווירי האירופי מצטמצם בגלל המלחמה של רוסיה באוקראינה. מאידך, יש מחסור בבקרי תעבורה אווירית, וכבר מתוכננות כמה שביתות - למשל, יש שביתת תעבורה אווירית באיטליה בשבת ה-15 ביולי.

איגוד חברות התעופה בבריטניה מסרה כי נוסעיה "מצפים לקיץ עמוס, לענות על הביקוש הגובר לנסיעות ולהסיע מיליוני אנשים לחופשות". נאמר כי חברות התעופה "עשו מאמצים עצומים מאז המגיפה לבנות חוסן בפעילות".

 

עיכובים טיסות ועד עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד