כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הממשל מתערב

סין פוגעת בחברה של המילארד ג'ק מא עם קנס של מיליארד דולר

פקידי ממשל מנסים כל העת להדק את השליטה בחברות ציבוריות | בשנת 2021, עליבאבא שילמה קנס של 2.8 מיליארד דולר לאחר חקירה שנפתחה נגדה בטענה שהיא מונופול

 סין פוגעת בחברה של המילארד ג'ק מא עם קנס של מיליארד דולר
בנימין נתניהו וג'ק מא צילום: טוויטר של טופז לוק

סין הודיעה על קנסות של יותר ממיליארד דולר  נגד חברות פיננסיות כולל ענקית הטכנולוגיה של ג'ק מא, האיש שיזם את עליבאבא המחזיקה בעלי אקספרס. הרגולטורים ציינו בסיבות לקנס שהושת עליו הפרות של חוקי הגנת הצרכן וכן ממשל תאגידי.

החברה, מפעילת חברת התשלומים 'עליפיי', הייתה אחת המטרות של הממשל הסיני כאשר פקידים ביקשו להדק את השליטה במגזר העסקי. הם גם רמזו שזה יסיים את הדיכוי שלהם על התעשייה.

בהצהרה, הבנק המרכזי ורגולטור ניירות הערך הסיני אמרו שהם ממשיכים בהקמפיין שלהם לרפורמה בענקיות הטכנולוגיה ועוברים ל"פיקוח מנורמל" יותר. הקנס עבור עסקיו של ג'ק מא כלל החרמת יותר מ-550 מיליון יואן (59 מיליון פאונד) בשל "הכנסה שהושגה בצורה לא נכונה", אמר הבנק המרכזי.

החברה של מא, המציעה בין היתר הלוואות, אשראי, השקעות וביטוח למאות מיליוני לקוחות ועסקים קטנים, אמרה כי היא "תעמוד בתנאי הקנס במלוא הרצינות והכנות".

המניות הנסחרות בארה"ב של ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא זינקו בכמעט 10% במסחר בניו יורק בעקבות ההודעה סיכויי ההשקעה של מגזר הטכנולוגיה של סין הועיפו בשנים האחרונות על ידי שאלות על הלוואות מסוכנות והדחיפה של הנשיא שי ג'ינפינג לתבוע שליטה גדולה יותר של המדינה על הכלכלה.

 

ג'ק מא כלכלת סין נשיא סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד