כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרשיית העיתונאי היהודי

סאליבן: "מוכנים לעשות דברים קשים" כדי להחזיר את גרשקוביץ

דווחים אמריקאיים בשבועות האחרונים אודות עסקת חילופי שבויים הנרקמת בין ארצות הברית ורוסיה שבסופה העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ'  ישוב לביתו בשלום

סאליבן: "מוכנים לעשות דברים קשים" כדי להחזיר את גרשקוביץ
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

ארה"ב טוענת כי קיימה דיונים עם רוסיה במטרה להביא את העיתונאי האמריקני הכלוא אוון גרשקוביץ' הביתה - אך אין מסלול ברור לשחרורו. כשנשאל על חילופי שבויים, אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שארה"ב "מוכנה לעשות דברים קשים" כדי להחזיר את גרשקוביץ'.

כתב הוול סטריט ג'ורנל, שהואשם בריגול, נעצר ב-29 במרץ. ארה"ב טוענת שהמקרה הינו הומניטרי ואין לו כל שיוך פוליטי או ארגוני. היא מאשימה את רוסיה בהחזקת גרשקוביץ' כ"מינוף". דבריו של סאליבן ביום שישי אישרו דווחים אמריקאיים, הוא אמר כי "היו דיונים, אבל הדיונים האלה לא יצרו מסלול ברור לפתרון. אנחנו מוכנים לעשות דברים קשים כדי להחזיר את האזרחים שלנו הביתה, כולל לקבל את אוון הביתה. אני לא רוצה לתת תקוות שווא", אמר. "יש לנו מחויבות ברורה ואמונה שנעשה הכל כדי להחזיר אותו הביתה".

ב-22 ביוני דחה בית המשפט במוסקבה ערעור לשחרר את  גרשקוביץ', בן 31, המוחזק בלפורטובו, היכן שהק.ג.ב הסובייטי החזיק בעבר מתנגדים. ביום שלישי אמר הקרמלין שהיו "מגעים מסוימים" עם ארה"ב בעניין המקרה של גרשקוביץ', מה שמרמז על אפשרות של חילופי שבויים.

ביום קודם הורשתה שגרירת ארה"ב לין טרייסי לבקר את גרשקוביץ' בכלא במוסקבה בפעם השנייה בלבד. הוא העיתונאי המערבי הראשון שנכלא ברוסיה מאז התקופה הסובייטית.

צוות השגרירות הרוסית ביקר לאחרונה גם בוולדימיר דונאיב, אזרח רוסי שנעצר בארה"ב באשמת פשיעה סייבר. הוא הוסגר לארה"ב מדרום קוריאה ב-2021. יש דווחים שייתכן ויתארגנו חילופי שבויים.

ארה"ב גם לחצה לשחרורו של פול ווילן, חייל מארינס אמריקאי לשעבר שנמצא בכלא יותר מארבע שנים. ווילן נמצא במורדוביה, אזור רחוק מדרום מזרח למוסקבה הידוע בתנאים הקשים במחנות הכליאה שלה.

 

אוון גרשקוביץ רוסיה חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד