כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
טיהורים בצמרת הצבא

ניצחון לראש וגנר: הנשיא פוטין פיטר את הגנרל הבכיר

הנשיא פוטין פיטר את הגנרל הבכיר האחראי על המלחמה נגד אוקראינה. פוטין ממשיך ב"טיהור" הצמרת בעקבות מרד וגנר.הגנרל ולרי גראסמוב, בן 67, פוטר לאחר סדרת כישלונות

ניצחון לראש וגנר: הנשיא פוטין פיטר את הגנרל הבכיר
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

הדיקטטור הרוסי ולדימיר פוטין פיטר גנרל בכיר האחראי על המלחמה נגד אוקראינה כשהוא ממשיך בטיהור הצמרת שלו בעקבות ניסיון ההפיכה של וגנר בחודש שעבר.

הגנרל ולרי גראסימוב, בן 67, הודח מתפקיד מפקד המלחמה פחות משישה חודשים לאחר שמונה. הוא הוחלף על ידי קולונל כללי מיכאיל טפלינסקי, כך לפי התקשורת הרוסית.

המהלך האכזרי של פוטין שטרם אושר רשמית הוא המהפך האחרון בפיקוד מאז פלישתו לאוקראינה לפני כמעט 17 חודשים.

במהלך מלחמתו העריץ הרוסי פיטר כמה מנהיגים, כולל קולונל מיכאיל מיזינטסב, הידוע גם בשם "הקצב ממריופול", וכן הגנרל רוסטם מוראדוב שעמד מאחורי טבח באוקראינה מוקדם יותר השנה.

גראסימוב יישאר אחראי על הכוחות המזוינים הרוסים כראש המטה הכללי, אך האחריות הכוללת למלחמה עוברת כעת לטפלינסקי. אם הדיווח יאומת, זהו ניצחון לראש וגנר שדרש את פיטורו בשל הכישלונות בשדה הקרב.

גראסימוב לא נראה בציבור מאז המרד, הנשיא פוטין מחפש על מי להטיל את אשמת הכשלים במלחמה.

על רקע רצונו של פוטין להחזיר לעצמו את השליטה, פריגוז'ין נראה חזק מכדי שהנשיא הרוסי יוכל לעצור אותו, כך מדווח ה'דיילי מייל'. במקום לנסוע לבלארוס לחיות בגלות תחת תנאי ההסכם לסיום המרד, הוא שוהה בגלוי בסנט פטרסבורג למרות שפוטין האשים אותו בבגידה. גם עשרות אלפי לוחמי וגנר נשארו ברוסיה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד