כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נזק לדורות

ר"מ קמבודיה יעץ לאוקראינה: "רחמו על העם שלכם אל תשתמשו במצרר"

ראש ממשלת קמבודיה קרא לנשיאים ביידן ואוקראינה, לא להשתמש בפצצות מצרר במלחמה עם רוסיה כי "הקורבנות האמיתיים יהיו האוקראינים", ראש ממשלת קמבודיה אמר את הדברים יומיים לאחר שארצות הברית הודיעה כי תספק לאוקראינה נשק מסוג זה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: רשתות חברתיות

ראש ממשלת קמבודיה יעץ לאוקראינה: "תרמו על העם שלכם, אל תשתמשו בפצצות מצרר במלחמה, חבל על העם האוקראיני" אמר, "אני קורא לנשיא ארה"ב כספק הפצצות ולנשיא אוקראינה כמקבל, לא להשתמש בפצצות מצרר במלחמה כי הקורבנות האמיתיים יהיו האוקראינים", כתב ראש ממשלת קמבודיה הון סן. יומיים לאחר שהודיעה ארצות הברית כי תספק לאוקראינה נשק מסוג זה.

סן פרסם את הדברים בטוויטר, והזכיר לאוקראינה את "החוויה הכואבת" של ארצו, שהופצצה על ידי פצצות מצרר אמריקאיות בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, שהובילה להרג או לנכות של עשרות אלפי אנשים.

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ארצות הברית הטילה מיליוני פצצות על קמבודיה ולאוס במהלך מלחמת וייטנאם שהתרחשה בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת בניסיון לפגוע בבסיסים הקומוניסטיים.

30 שנה לאחר תום מלחמת האזרחים ב-1998, קמבודיה היא עדיין אחת המדינות עם מספר המוקשים הגדול ביותר בעולם.

כ-20,000 קמבודים נהרגו במהלך ארבעת העשורים האחרונים על ידי מוקשים או מפצצות שלא התפוצצות. עבודת הפינוי עדיין נמשכת, הממשלה התחייבה להסיר את כל המוקשים והתחמושת שלא התפוצצה עד 2025.

בינואר, קבוצה של מומחי מוקשים אוקראינים ביקרה בשדות מוקשים בקמבודיים כחלק מתרגיל אימון.

ראוי לציין שמספר רב של מדינות, בעיקר מדינות אירופה, אוסרות על תחמושת מצרר במסגרת הסכמים שנחתמו ב-2008. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ההחלטה להעביר תחמושת מצרר לאוקראינה היא "קשה מאוד", אבל זה היה "הדבר הנכון לעשות", אמר.

 

קמבודיה פצצות מצרר ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד