כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מערכת קלע דוד

הושלמה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ

חיל האוויר, מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת 'רפאל' השלימו בהצלחה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ, אשר כללה יירוטים מוצלחים של מערכת 'קלע דוד' במספר תרחישים מאתגרים ומורכבים - מול איומים מתקדמים, אשר מרחיבים את יכולת המערכת ומשפרים באופן משמעותי את שכבות ההגנה האווירית של מדינת ישראל

הושלמה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ
ניסוי קלע דוד צילום: דוברות משרד הביטחון

מנהלת חומה במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, חיל האוויר וחברת 'רפאל' השלימו בהצלחה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ, אשר במהלכה בוצעו יירוטים במערכת ההגנה המתקדמת 'קלע דוד', המיועדת ליירוט איומים מתקדמים, בהם טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל״טים. בסדרה השתתפו גם התעשייה האווירית וחברת ״אלביט מערכות״.

בסדרה נבחנו היכולות הקיימות של המערכת במספר תרחישים מאתגרים, המוכיחים את יכולות מערכת הנשק בזמן עימות. הצלחת המודל הינה אבן דרך חשובה נוספת בקליטה המבצעית של המערכת בחיל האוויר, כנגד מגוון האיומים בזירות הלחימה השונות של צה"ל.

בפעילות נכחו נציגים בכירים מהסוכנות האמריקאית להגנה מטילים MDA, שותפים יחד עם מנהלת חומה שבמפא"ת בפיתוח ויצור מערכת 'קלע דוד'.

מערכת 'קלע דוד' מהווה שכבת הגנה מרכזית במערך הארצי להגנה אווירית הכולל גם את מערכות חץ, כיפת ברזל וכיפת ברזל ימית, שאת פיתוחם מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת חומה שבמפא"ת.

חברת רפאל הינה המפתחת הראשית של מערכת ההגנה 'קלע דוד'. התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת אלתא, פיתחה את מכ״מ ה-MMR, חברת אלביט מערכות מפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת 'קלע דוד'.

 

קלע דוד יירוט טילים מערכת יירוט אימונים ניסויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד