י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גנץ גובר על נתניהו

במי תומך הציבור? בבן גביר או בעמי אשד

סקר חדש מעלה כי נתניהו נחלש בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה לטובת בני גנץ, אך גובר על לפיד • כמה תומכים בצמצום עילת הסבירות, והאם המשטרה נוקטת יד קשה נגד המפגינים? • התוצאות המלאות

במי תומך הציבור? בבן גביר או בעמי אשד
עמיחי אשד ואיתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר שערך מכון קנטאר בהנהלת דודי חסיד עבור 'כאן 11', בנוגע לשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, מצא שבני גנץ גובר על בנימין נתניהו עם 43% לעומת 35%. היתר השיבו שאינם יודעים מי המתאים ביותר. כשמציבים את נתניהו מול יאיר לפיד, ראש הממשלה מקבל 38% לעומת 32% ליו"ר האופוזיציה. אחוזי התמיכה בנתניהו בשאלת ההתאמה ירדו ב-5% בהשוואה לסקר הקודם. גנץ זוכה לעלייה קלה של כ-2% בתמיכה בו.

לקראת ההצבעה בכנסת, המשתתפים נשאלו אם הם תומכים בחקיקה שתצמצם את עילת הסבירות, כפי שהממשלה מקדמת בימים אלו. 43% הביעו התנגדות לעומת 31% שתומכים במהלך. בקרב מצביעי הקואליציה כמעט 60% תומכים בצמצום עילת הסבירות לעומת 13% בלבד באופוזיציה.

נושא נוסף שהממשלה דנה בו רבות הוא הטיפול המשטרתי בהפגנות נגד הרפורמה. משתתפי הסקר נשאלו מה דעתם על טיפול המשטרה הנוכחי בחסימות הכבישים על ידי מפגינים. 36% אמרו שיש לנהוג ביד קשה יותר נגד חוסמו כבישים, כרבע טענו שהטיפול נכון כפי שהוא ומספר זהה טענו שהמשטרה פועלת ביד קשה מידי. 70% ממצביעי הקואליציה טענו שיש צורך לנהוג ביד קשה יותר בנושא, ו-40% ממצביעי האופוזיציה טענו שמופעלת יד קשה מדי נגד המפגינים.

שאלה נוספת שעלתה בסקר נגעה למפקד מחוז תל אביב הפורש, ניצב עמיחי אשד, והעימות שלו מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. משתתפי סקר 'כאן 11' נשאלו: "מפקד מחוז תל אביב אשד מאשים את השר בן גביר בהדחה על רקע פוליטי. מי מהשניים צודק?" 43% התייצבו לצידו של אשד, 24% תמכו בבן גביר וכשליש אמרו שהם לא יודעים.

בקרב מצביעי האופוזיציה 71% תמכו בעמי אשד ו-7% בלבד בבן גביר. בקרב מצביעי הקואליציה 50% תמכו בבן גביר לעומת 16% שתמכו באשד.

סקר כאן חדשות נערך על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד היום, 9 ביולי 2023, בקרב מדגם של 606 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה. הדגימה נעשתה באופן אינטרנטי וכוללת את המגזר הערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,185. טעות הדגימה: 4.0%+.

עמיחי אשד סקר דעת קהל בנימין נתניהו בני גנץ עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד