י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מי שמבליג על רצח יהודי - מחלל שם שמים • טור

ברוך מרזל מבכה את רציחתה של חיה זיסל הי"ד, ומסביר מה שורש הבעיה ומדוע חייבים להחליף את ההנהגה?

מי שמבליג על רצח יהודי - מחלל שם שמים • טור

כל אשר לב יהודי מפעם בקרבו, נחרד עד עמקי נפשו מהרצח המזעזע של הפעוטה בת שלושת החודשים חיה זיסל הי"ד ברחובה של עיר הקודש ירושלים. ואכן, הלב כואב. אמנם גדול ביותר הוא כאב המשפחה, הורים יקרים שחיכו להולדת ביתם שנים רבות. אך מעבר לזה, הצרה היא צרת רבים.

עלינו לזכור את היסודות שלימדו אותנו רבותינו. בחזונו המרשים של יחזקאל הנביא הוא מתאר לנו את הגדרת המושגים קידוש ה' וחילול ה'. ועל הפסוק "באמרם עם ה' אלה ומארצו יצאו", מפרש רש"י: שפלותם של ישראל חילול שמו הוא". הגויים רואים את עם ישראל שאותו הם רודפים, רומסים, דורסים ברחובה של עיר ברשעות ברוע ובאכזריות, ואומרים: אם אכן זהו עם ה', ואנו מסוגלים לעולל לו כך, כי אז הוא עצמו חסר כוח ח"ו, או שאינו קיים כלל ח"ו. ולזה התייחס דוד המלך ע"ה כשזעק: “למה יאמרו הגויים איה אלוקיהם".

עלינו להפנים: שורש הבעיה ברצח הנתעב היא: חילול ה'. אילו הייתה לנו הנהגה שמבינה את יחודו של עם ישראל, את חשיבות ההבדלה בין ישראל לעמים, לא הייתה מוחלת על העלבון הנורא של מלחמה באלוקי ישראל שמתבטאת במלחמה בעמו, עם ישראל. אם היינו משכילים להבין שאויבינו מחללי ה' המה, לא הייתה עמידה כזו רופסת מול האויב.

כל אבן שזורקים על יהודי היא חילול ה'. חילול ה' גדול ביותר כשבתוך ירושלים מקום המקדש "אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכר שם ישראל עוד". כל מי שמבליג על רצח יהודים בידי האויב הוא שותף לחילול ה'. והגיע הזמן למחוק את חילול ה'. צריך לפטר לאלתר את אהרונוביץ ושותפיו, ולהעמיד יהודים יראי שמיים, יהודים שאכפת להם מכבוד עם ישראל שהוא כבוד ה', שיודעים ומרגישים את הצורך למחוק את חילול ה'. אישי הציבור שלא תובעים טיפול באויב לא יוכלו לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה". מספיק נרדפנו והושפלנו. לעולם לא עוד.
חילול ה' רצח תינוקת יראת שמים רדיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד