כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חודש יוני

משרד הכלכלה מפרסם: זו הרשת הזולה בישראל

ממוצע סל המוצרים, עמד בחודש יוני 2023 על 988 ₪ | עלייה בהיקף של כ- 10 ₪ בעלות הסל לעומת חודש מאי (כ-1%) | עלייה בהיקף של 39 ₪ בעלות הסל ביחס ליוני אשתקד (כ-4.1%)

משרד הכלכלה מפרסם: זו הרשת הזולה בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על דיווחי הרשתות מתוך אתר פרייסז, עמד בחודש יוני 2023 על 988 ₪, עלייה בהיקף של 10 ₪, המהווה עלייה של כ- 1% ביחס לחודש מאי. 

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש יוני היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,158 ₪.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש יוני הינה "קרפור היפר" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 865 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש יוני עומד על 34% שהם 293 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" על כ- 14% שהם 124 ₪. 

מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 12% שהם 103 ₪. 

ביחס לחודש קודם, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 72% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל הן במאי והן ביוני).

סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק ביוני 2018, ומתבסס על נתוני חוק השקיפות מתוך אתר פרייסז, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע"י משקי הבית.  

 

 

 

צרכנים רשתות מזון מחירים תחרות סופרמרקט הוזלה קרפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד