כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שיעור באמונה

עצב תהומי: משפחת בוקסבוים מתקשה להתאושש מהטרגדיה

האלמנה מספרת: "תמיד הוא נתן את הרוח החיה בבית אני בלעדיו כלום. כלום!" • היתומים מסתכלים על התמונה המחייכת ומזילים דמעה • את המודעות בשכונת המגורים שלהם, הם ביקשו להוריד לפני שהם יוצאים מהבית • עצב תהומי, ושיעור באמונה

עצב תהומי: משפחת בוקסבוים מתקשה להתאושש מהטרגדיה
לוויה מצמררת צילום: באדיבות המצלם

ביתה של משפחת בוקסבוים מתחיל ללבוש בחזרה את צורתו הגילה. הכיסאות הנמוכים נערמו בערימה, בקרוב יוחזרו אל הגמ"ח שממנו הושאלו. החולצות הקרועות הוחלפו באחרות, הרגליים מתרגלות לנעליים הרגילות, אבל האווירה עדיין אווירה של 'שבעה'.

קולות של בכי חנוק נשמעים פה ושם, דווקא עכשיו, כשחלקו המרכזי של האבל מסתיים, המשפחה מתקשה להכיל את הכאב: "להיות יתומה בשבעה זה יותר קל מלהיות יתומה אחרי השבעה", אומרת הבת הצעירה, רק בת עשר, ופורצת בבכי.

לתרומה למשפחה השבורה הקליקו כאן>>>

הטרגדיה הקשה של משפחת בוקסבוים עברה מפה לאוזן. הציבור כולו נחשף למקרה המזעזע, אדם שנכנס לעשות ניתוח בריאטרי פשוט, "כמו שכולם עושים", בגלל שמצבו הרפואי הצריך זאת, וכתוצאה מכך הוא משיב את נשמתו ליוצרה. מחריד!

"לא האמנתי בחיים שאני אצטרך לחתן את הילדים לבד, לגדל אותם לבד, להתמודד", מספרת האלמנה הטרייה המצלמה, בעודה מבקשת עזרה. "תמיד הוא נתן את הרוח החיה בבית אני בלעדיו כלום. כלום!", היא אומרת ומוחה דמעה.


אבל גם בתוך ים של כאב, היא לא מרגישה אבודה: "הלוואי ולא היינו מגיעים למצב הזה, אבל אם הקדוש ברוך הוא בחר בנו הוא ייתן לנו את הכוחות".

עם זאת, היא מכירה במציאות ומבינה שהיא תזדקק להמון עזרה מאנשים טובים כדי לשרוד את ההמשך המצפה לה: "חוץ מהכוחות הנפשיים אנחנו צריכים גם את התמיכה מהאנשים, מכל עם ישראל כי בלעדיכם אנחנו... כי אתכם אנחנו נוכל בעז"ה להמשיך הלאה, תעזרו לנו להמשיך הלאה!".

במוצאי השבת האחרונה, ערב לפני שהמשפחה קמה מהשבעה, פשטו שליחים של המשפחה על השכונה, רמת בית שמש ג', והסירו את כל המודעות עם תמונתו המחייכת של הרב בוקסבוים ז"ל. זאת, לפי בקשת המשפחה. "כולם כבר מכירים את הסיפור, כולם יודעים מה קרה לנו", הם אומרים, "זה קשה להסתובב בחוץ ולראות את התמונה הזאת נשקפת מכל פינה, צובטת את הלב שוב ושוב".

ידידי המשפחה עמלים במרץ בניסיון לגייס עזרה, כפי שמבקשת האלמנה, וכפי שמחייב ההיגיון הבסיסי, לעזור למשפחה שאיבדה את האב המפרנס ועמוד התווך של הבית.

"מדובר במקרה קשה במיוחד. אלמנה שברירית שלא תצליח להסתדר בכלל בלי לקבל עזרה רצינית, כמו שהיא מעידה על עצמה. ההורים של המנוח כבר חיתנו 14 ילדים בלי עין הרע, ועכשיו הם צריכים לחתן עוד חמישה נכדים שנותרו בלי אבא. המצב לא פשוט, המשפחה בלי קורת גג משלה, זה מצב מורכב מאוד, ויש צורך בהמון המון עזרה.

"אנחנו פונים מכאן לכל מי שיש לו לב יהודי חם. אנא ונא, השתדלו לעזור, כל אחד כפי יכולתו. כי הטרגדיה הזאת היא לא רק של משפחת בוקסבוים! זאת טרגדיה של כל עם ישראל, כולנו צריכים להטות שכם ולהושיט יד לעזרה".

לתרומה למשפחה השבורה הקליקו כאן>>>

קופת העיר תשעה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד