ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סאגת האוהל

"צאו מהכפר": דרישת ראש ממשלת לבנון מישראל

ראש ממשלת לבנון נפגש עם שר החוץ עבדאללה בו-חביב ומפקד כוח יוניפי"ל. ראש ממשלת לבנון אמר: "הועברה אלינו הדרישה הישראלית להסיר את האוהל, השבנו שאנו דורשים מישראל לסגת מהחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר"

"צאו מהכפר": דרישת ראש ממשלת לבנון מישראל
מוצב צה"ל בגבול לבנון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ראש ממשלת המעבר בלבנון, נג'יב מיקאתי, קיים היום (שני) פגישה עם שר החוץ עבדאללה בו-חביב ומפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל אורלנדו לאזארו. על פי הדיווחים, בו-חביב הודיע אחרי הפגישה כי הצדדים "דנו במצב הביטחוני בדרום (לבנון)".

דווח עוד כי בו-חביב אמר: "הועברה אלינו הדרישה הישראלית להסיר את האוהל (של חיזבאללה שבתוך שטח ישראל). השבנו שאנו דורשים מישראל לסגת מהחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר, שנחשב לשטח לבנוני".

עוד אמר בו-חביב: "רשמנו כ-18 הפרות ישראליות בגבול בין המדינות".

נזכיר כי בחודש שעבר, במהלך דיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת נחשף כי כוח של חיזבאללה חדר לתוך השטח הריבוני של מדינת ישראל, בגזרת הר דב, והקים בו עמדה צבאית חמושה. כך דווח בכאן רשת ב.

את הדברים חשפו מספר חברי כנסת בדיון שנערך ביום שלישי בוועדה, בהשתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי הכנסת פנו לראש הממשלה נתניהו וביקשו להפנות את תשומת ליבו לאירוע החריג והחמור שמתרחש בגבול הצפון.

על פי מה שנאמר בדיון, בשבועות האחרונים כוח של חיזבאללה חצה את הקו הכחול בהר דב והקים בתוך שטח ישראל שני אוהלים.

חיזבאללה מאייש באמצעות פעילים חמושים שלו (בין שלושה לשמונה) ששוהים במקום מול חיילי צה"ל בתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל.

תגובת דובר צה״ל: "הנושא מוכר ומטופל אל מול כלל הגורמים הרלוונטים".

 

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד