כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בפתח ישיבת הסיעה

גנץ: "הצעתי לנשיא לכנס את נתניהו, לפיד ואותי לפני העברת החקיקה"

המפלגות השונות התכנסו לישיבות הסיעה השבועיות. גנץ: "הצעתי לנשיא לכנס את ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה ואותי בכדי לדון בעצירה מיידית של החקיקה וחזרה להידברות לפני ההצבעה". לפיד: "זו ממשלה שאיבדה כל רסן"

גנץ: "הצעתי לנשיא לכנס את נתניהו, לפיד ואותי לפני העברת החקיקה"
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגות השונות התכנסו היום (שני) לישיבות סיעה. ראשי המפלגות נשאו כמדי שבוע דברים בפתח הישיבה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה: "נתניהו מנסה להעביר את עילת הסבירות היום. אז אני מבקש להגיד מה סביר שיקרה בעקבות זאת. סביר שתפגע בכלכלה. סביר שתפגע בחברה. סביר שביטחון ישראל יפגע. כל השאר - לא סביר. מה שעוד לא סביר הוא שבמשך שעות אתמול, נערך זובור ליועצת המשפטית לממשלה שיש לו שתי מטרות – הראשונה - להרתיע את היועצת, המפכ"ל ואנשיהם במילוי תפקידם ולהפעיל לחץ פוליטי למען אכיפה בריונית – ולא למען אכיפה שוויונית.  והשנייה – להכשיר את הקרקע לפיטוריה של היועצת"

"מה שראינו, הוא כמו שימוע מקדים לפיטורי היועמ"שית. זו פגיעה בכינון ישיר בלב הזכויות הדמוקרטית. אם תפוטר היועצת המשפטית משום שלא דיכאה מחאות נגד הממשלה – זו תהיה פשיטת רגל דמוקרטית".

גנץ הוסיף: "שמעתי גם על רעיונות שמתגלגלים לחזור בהמשך להידברות רק בעילת הסבירות. אני אומר באופן ברור – מעשה חוקתי הוא מעשה שלם. אי אפשר להסכים לשינוי חוקתי אחד, כי אנחנו יודעים שלמחרת ייערכו עוד שורה של שינויים מרחיקי לכת שיפרו את כל האיזונים בדמוקרטיה. אני לא אוכל לתת לכך את ידי. זה לא נכון עקרונית, וזה גם לא נכון למדינה. צריך לעצור, לבלום את המשבר, ולחזור לדבר".

לדברי גנץ, "המסר של הנשיא ביידן אתמול יכול בטווח הרחוק להפוך לאיום על העליונות הביטחונית של ישראל באזור.  אני מוטרד מכך שנתניהו מקריב את הצרכים האסטרטגיים של מדינת ישראל כדי לרצות את יריב לוין, סמוטריץ ובן גביר. זו הפקרת ביטחונם של אזרחי ישראל ויעדיה האסטרטגיים. העובדה שנתניהו מוכן להזניח אינטרסים אסטרטגיים בעבור שקט פוליטי – מעלה חשש כבד לאופן תפקודו. אני קורא לו להתעשת, לעשות סדר בממשלה, לדאוג קודם כל לקיומנו ולאחדותנו. אסור שהפוליטיקה תסכן את ביטחון אזרחי ישראל, אסור שהפוליטיקה תרסק את החברה בישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "זו ממשלה שאיבדה כל רסן, ומה שראינו אתמול היה רק הפרומו - כי זה גם מה שהיא מנסה לעשות היום, פה בכנסת. לוודא שאין עליה שום רסן. ביטול עילת הסבירות, בנוסח שהם שמים היום על שולחן הכנסת, אומרת דבר אחד: החוק לא יחול עליהם. זה מה שהם רוצים. שיהיו חוקים לכל האזרחים, אבל החוקים לא יחולו עליהם. אם הם יעברו על החוק, אי אפשר יהיה לתבוע אותם ובית המשפט לא יוכל לעשות שום דבר בעניין".

לפיד הוסיף: "זה לא חוק רגיל וזה לא יום רגיל. היום הזה יחרט לדיראון עולם בדברי הימים של כנסת ישראל ומדינת ישראל. זה היום שבו ממשלת ישראל הודיעה שהחוקים לא חלים עליה יותר. הם עצרו את כל הנסיונות להגיע להסכמה לאומית רחבה. אחרי שהם התעלמו מכל הקריאות, מנשיא המדינה ועד נשיא ארצות הברית, לחזור לשולחן הדיונים ולנסות יחד למצוא פתרונות".

 

המחנה הממלכתי יש עתיד בית הנשיא בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד